מאור קזלקופי, בעלי אקדמיית אומנויות הלחימה 'MK FIGHT', הזמין את התושבים בגדרה אליו לסטודיו לשיעור הגנה עצמית בחינם, זאת בצל מקרה האונס והתקיפה המזעזע כלפי האם בת ה־30 בעיר. קזלקופי שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM, בה הוא הסביר מדוע החליט לעשות כן. 

לדבריו, "הייתה הענות מטורפת, לשמחתי וגם לצערי. למשחתי כי מצד אחד אנו עושים מעשה טוב - אנחנו מנגישים לקהל הרחב כלי בסיסיים שיידעו להתמודד איתם. לצערי הרב, זה קורה אחרי מקרה כזה, ואנשים לא מתעוררים עוד לפני כן".

בהמשך, התייחס לאפקטיביות של האימונים ואמר: "יש לנו הרבה שיחות בקהילה של המאמנים, זה לא בא מאימון אחד. אצל אישה לא מנסים לדקור או להרוג עם כלי תקיפה - הם רוצים לעשות את הדברים המזעזעים האלה ולהמשיך בדרכם. במידה ואישה הייתה לומדת הגנה עצמית, זה היה נותן לה ביטחון עצמי. כשאתה מראה קור רוח מול התוקף, הוא אוטומטית נרתע ולא ממשיך הלאה".

קזלקופי ביקש להבהיר כי "זה מאוד משתנה מאדם לאדם, אבל ב־3 או 4 חודשים בן אדם יכול לקבל את הבסיס להגנה עצמית, אבל הדבר העיקרי שהוא יקבל זה הביטחון. אתה יכול להיות לא הלוחם הכי גדול בעולם, אבל ברגע שאתה מראה ביטחון אתה משרה פחד על התוקף - ולא משנה אם אתה גבר או אישה. בגיל 16 מישהו ניסה לדקור אותי ואני הגנתי על עצמי - אם לא היה לי את מה שלמדתי בתור, אם לא היה לי את הביטחון העצמי ואת קור הרוח, לא הייתי מצליח להגן על עצמי בכלל. אם זאת, אי אפשר להבטיח מאה אחוז הצלחה".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM