האלוף (במיל') עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, שריונר ומחותמי מכתב השריונרים לממשלה, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לרפורמה שהממשלה מעוניינת לקדם במערכת המשפט.

פרופ' למשפטים מזהיר: "אם לא תהיה פשרה ברפורמה, ישראל תהיה במשבר חוקתי"
מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "ביום שני נשבית את כל המשק"

"קודם כל אנחנו אזרחים, המחאה הזו יש בה 40 או 50 קבוצות שונות", אמר מלכא בפתח דבריו, "אנחנו נלחמנו בכל מערכות ישראל, אנחנו משרתים במילואים עד היום, אנחנו מזהים סכנות לעתידה של אופייה של המדינה. אנחנו מזהים מהלך בליץ', בהתקפת אמוק, שמכוון להציב את הממשלה ששולטת ממילא בכנסת מעל החוק. שמענו את רוטמן אומר אתמול שלכנסת יהיה כוח של מחוקק כל יכול. לא צריך יותר סיבות. השריון זו קבוצה של אנשים שהתאגדה, קבוצה של אנשים שמוטרדים".

"אפשר לקורא לזה פוליטי אני קורא לזה אזרחי", הוסיף, "אנחנו מוטרדים ממה שקורה למדינה. בקבוצה שלנו אני מניח שיש מצביעים מקשת מהפלגות, למעט הקיצוניות. אני חושב שזה לא מבזה, אני חושב שאתה הולך על השוליים במקום להיכנס לדיון עומק. אנחנו קבוצה של אנשים מוטרדים. אתה יכול להגיד את אותו דבר על כל אחת מארבעים הקבוצות שהתאגדו. אני חושב שהממשלה לא כל כך חיה את המתרחש בעמה".

לסיום מכן אמר מלכא כי "אנחנו מתכנסים מחר בצהריים במגרשי החנייה של לטרון, משם אנחנו מארגנים שיירה של כמה מאות כלי רכב שתעשה סיבוב בירושלים, גם ליד מוסדות הממשלה, ותגיע להר הרצל אל מול חלקת גדולי האומה. שם אנחנו נקיים עצרת. שם יקשיבו לנו יותר מאשר בקריית הממשלה. אנחנו הולכים להתחייב בפני גדולי האומה שהשאירו מורשת שאנחנו נילחם על הדמוקרטיה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM