רעידת אדמה הורגשה הערב (שני) במרכז הארץ וכן באזור עמק הירדן ובאזורים נוספים, כאשר תושבים דיווחו על רעידות ותזוזות של פריטים בתוך מבנים, ובעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים. מקור רעידת האדמה שהורגשה בישראל היא רעידה בעוצמה 6.4 שפקדה את אזור גבול סוריה-טורקיה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק. מהמועצה אזורית עמק הירדן נמסר כי המועצה בודקת ובוחנת את המצב ותעדכן בהתאם. רעידת האדמה הורגשה גם בסוריה, מצרים, ולבנון. 

בפיקוד העורף מבקשים מהציבור לשנן את ההנחיות באתר הפיקוד להתנהגות נכונה ברעידת אדמה ולהירשם ליישומון פיקוד העורף המאפשר קבלת התראה של שניות ספורות בעת רעש אדמה משמעותי.

בפעם השנייה תוך יומיים: רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה בישראל

ד"ר רן נוף, סיסמולוג במכון הגיאולוגי ציין כי בתמונה שלפנינו ניתן לראות את הגלים הסייסמים כפי שנקלטו ברשת מדי המהירות של מערכת תרועה במכון הגיאולוגי. "ניתן לראות כי ההפרעות הסייסמיות מגיעות לתחנות הצפוניות ראשונות (רמת הגולן) ומאוחר יותר אל הדרומיות (אילת). מערכת תרועה זיהתה את הרעידה כרעידה רחוקה ולא שלחה התרעה בשל כך", אמר.

הגלים הסייסמים כפי שנקלטו (צילום: דוברות משרד האנרגיה)
הגלים הסייסמים כפי שנקלטו (צילום: דוברות משרד האנרגיה)

דודי, בן 47 מחדרה מספר: "אנחנו יושבים בבית בחדרה עם הילדים מול הטלוויזיה, קומה רביעית בבניין מגורים, ופתאום אני מרגיש שוב את עצמי מתנדנד. הרגשה זהה לזו שכבר צרובה לנו בזכרון ממה שהיה בדיעבד שולי הרעש הגדול האחרון בטורקיה. זה נמשך כמה שניות וכולנו הרגשנו את זה אבל מייד יצאנו כולנו לחדר המדרגות. הילד הגדול פחד ולא הבין את הבהילות אבל הרגענו אותו ואחרי חצי דקה כבר נכנסנו בחזרה הביתה. זה מפחיד שפתאום האזור שלנו חווה רעש אחרי רעש ואפשר רק לקוות שאנחנו לא לקראת אסון טבע כמו שקרה לשכנים שלנו. גם ככה האדמה פה רועדת מטאפורית ויש מי שחושב שרק מלחמה או אסון טבע ימנעו פה מלחמת אזרחים.  זה באמת הדבר האחרון שאנחנו צריכים כאן".

על פי דיווחים בסוכנות הידיעות "רויטרס", בניינים ניזוקו באנטקיה שבטורקיה בעקבות הרעידה שפקדה הערב את האזור.

בנוסף, התרעת צונאמי הופעלה במספר מדינות, בהן טורקיה, יוון, צרפת, כך לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני.

כזכור, לפחות 43,885 בני אדם מתו ברחבי טורקיה וסוריה בעקבות רעידת האדמה החזקה, שהכתה במדינות בעוצמה 7.8 בתחילת החודש, כך לפי הרשויות המקומיות. המאמצים לחלץ ניצולים נפגעו מעט ממזג האוויר הקר, והרשויות מתמודדות עם האתגרים הלוגיסטיים של העברת סיוע לצפון מערב סוריה.