לכבוד יום המשפחה, עיריית רמת גן ערכה הערב (שלישי) חמש חתונות של זוגות גאים מהעיר והעניקה להם את תעודת "ברית הזוגיות" – תעודה המקנה להם זכויות והטבות זהות לאלו של זוגות נשואים.

לטובת המהלך, המרכז הגאה בעיר רמת גן, הממוקם בסמוך לבניין העירייה, הפך למשך מספר שעות ל"אולם אירועים", בו התקיימו טקסי חתונה לזוגות גאים נרגשים מהעיר. בשיאו של האירוע, הוענקה, כאמור, לזוגות הטריים תעודת "ברית הזוגיות" של העיר. 

צחר כהן ועופר עמנואל (צילום: כדיה לוי)
צחר כהן ועופר עמנואל (צילום: כדיה לוי)

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן מסרה: "רמת גן היא עיר של כולם, ומכילה בתוכה באהבה את כל צורות המשפחה. אנחנו ברמת גן מאמינים ב-100% סבלנות וסובלנות ודווקא ביום המשפחה חשוב להזכיר זאת. אני קורא לראשי ערים ועיריות נוספות לאמץ את 'ברית הזוגיות' כצעד של שווין עבור הזוגות החד מיניים. אנחנו ברמת גן נמשיך לחזק את הקהילה הגאה עם עשרות פעילויות אשר מיועדות עבורם. דווקא בימים של קיטוב ופילוג נכון להזכיר שהקהילה הגאה היא חלק מהרקמה האנושית של העיר רמת גן- כך היה, כך יהיה".

לכבוד האירוע המרגש, הגיעו הזוגות למרכז הגאה, הממוקם בסמוך לבניין העיריה, אשר קושט בפרחים ובבלונים בליווי חברים, בני משפחה ובנוכחות מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית רמת גן וחבר מועצת העיר, ישראל זרי. תעודת הזוגיות שהוענקה לזוגות מאפשרת רישום של כ"ידועים בציבור" בעיריית רמת - גן ומעניקה זכויות, הטבות ומעמד שווה לכלל הזוגות בעיר, גם כאלה שאינם יכולים למסד את הזוגיות שלהם על פי המדיניות במדינת ישראל.  

כמו כן, רישום ה"ידועים בציבור" מאפשר לשפר את רמת השירות הניתנת לתושבים על-ידי מחלקות העירייה השונות והתאמת השירות לצורכיהם. הכרה זו הינה חלק מהמדיניות של הנהלת העירייה, להכיר בצרכים ובאורחות החיים המגוונים של תושביה, באופן שוויוני ללא הבדל דת, גזע, לאום, מין או נטייה מינית כראוי במדינה דמוקרטית. 

על מנת לאפשר לזוגות את החוויה המקסימלית ביום מרגש זה, צלם מקצועי ליווה ותיעד את החתונות כשברקע התנגן השיר שבחרו הזוגות במיוחד לרגע המרגש.