שיבושים קשים צפויים היום במהלך השביתה במרבית הרשויות המקומיות והאזוריות, שעליה החליט מרכז השלטון המקומי, בטענה לקיצוצים בתקציבים הממלכתיים לרשויות. ירושלים הודיעה כי לא תיקח חלק במחאה. ההשבתה מעוררת חילוקי דעות בקרב תושבים, שייאלצו לשאת פעם נוספת במחיר של חילוקי דעות כספיים בין הרשויות המקומיות לממשלה. ההערכות הן שהורים רבים ייאלצו להישאר בבתיהם על רקע ההשבתה, בשל אי־מציאת פתרון לילדיהם.

עקב השביתה במערכת החינוך: מאות אלפי תלמידים ישארו היום בבתים

במרכז השלטון המקומי הודיעו כי העובדים יקבלו שכר מלא בגין יום השביתה. השביתה ברשויות תכלול את מחלקות החינוך, הרווחה והתחזוקה, המוקד עירוני החינוך הבלתי פורמלי והתרבות. העובדים יגיעו למשרדי העיריות, אבל הם לא יענו לטלפונים ולא תהיה קבלת קהל. עם זאת, בניגוד להודעת מרכז השלטון המקומי על השבתת אגפי שפ"ע, המתמקדים באיסוף האשפה, ישנן רשויות, ובהן רמת גן, שהודיעו כי יתקיים איסוף אשפה בחוצות הערים.

השביתה גם תכלול בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, וכן את מערך הסייעות. לאור זאת, גני ילדים יהיו סגורים, וגם הצהרונים לא יפעלו.
השביתה אמורה לכלול מורים וצוותי חינוך שהם עובדי הרשות המקומית, מאבטחי מוסדות חינוך בכל מסגרות החינוך, לרבות בבתי הספר היסודיים והחטיבות, וכן את כל מערך ההסעות בחינוך הרגיל.

לעומת זאת, מוסדות החינוך המיוחד יוחרגו מהשביתה, לרבות מערך ההסעות בחינוך המיוחד ואבטחת המוסדות שבהם לומדים ילדים מהחינוך המיוחד. מרכז השלטון המקומי העלה שורת דרישות, ובהן פתרון המשבר של סייעות בגני הילדים. לטענת מרכז השלטון המקומי, קיים מחסור של כ־3,000 אנשי צוות, גננות וסייעות רק בגני הילדים. "ההורים והילדים מתעוררים בכל בוקר ל'רולטת השגרה', שלהם ומגלים אם הגן נפתח היום ואם הם יוצאים לעבודה", צוין בדרישה.

במרכז השלטון המקומי דורשים לבצע רפורמה מקיפה בשכר הסייעות, לשפר את מעמדן המקצועי, ולהגדיר את התפקיד כעבודה מועדפת בשחרור מצה"ל. עוד נטען כי קיים מחסור בכיתות לימוד, ושיש צורך להסכם שכר חדש למורי העל־יסודי, שיפוי של המדינה עבור מימון הסעות התלמידים, עדכון תקציב מענקי האיזון, עדכון מענקי הפיתוח וסיוע של המדינה בחיזוק מבנים והתחדשות עירונית.