ההפגנה שמתקיימת היום (רביעי) בתל אביב, במהלכה רחוב קפלן ונתיבי איילון בעיר נחסמו לתנועת כלי רכב. לקראת שעות הצהריים, ההפגנה הפכה סוערת יותר ויותר, כאשר מכת"זית הובאה למקום, ונעשה שימוש ברימוני הלם כלפי המפגינים. הדבר עורר סערה במערכת הפוליטית, לצד ביקורת ציבורית רבה על האופן בו המשטרה מתמודדת עם ההפגנות. 

רימוני הלם בלב ת"א: עימותים קשים בין המשטרה למפגינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בכנסת את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, כשאמר כי "אסור לשבש את חיי המדינה. אני מבין שיש כאן מישהו שמכוון לעשות כאן אנרכיה - קוראים לו יאיר לפיד, שלא נענה לקריאות ההידברות שלנו. הוא פשוט רוצה להביא למשבר שלטוני וחוקתי. באמצעות זה הוא רוצה להגיע לבחירות נוספות. אף אחד לא רוצה לדרדר את המדינה לאנרכיה. יש לנו משימות גדולות, עכשיו התבשרנו שלכדנו חלק מהמרצחים הללו. יש לנו משימות משותפות ועתיד משותף, והגיע הזמן להפסיק עם האנרכיה הזו".

לפיד השיב לנתניהו: "את האנרכיה היחידה פה מייצרת הממשלה שאיבדת עליה שליטה. ביבי, מי שנתן לבן גביר לשחק בחומר נפץ ידע שזה ייגמר בפיצוץ".

נתניהו גם נתן גיבוי לשוטרים ולשר הממונה עליהם: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".

עוד קודם לכן נרשם עימות בין לפיד לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שהאחרון אמר כי הוא "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".

בתגובה, ראש האופוזיציה תקף: "אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה״ל. הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם אוהבים".