שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הייתה נצורה אמש במספרה בכיכר המדינה בתל אביב לאחר ש-2,000 מפגינים חסמו את האזור. בתום כארבע שעות חולצה נתניהו לרכב שמילט אותה מן המקום. שדרני 103FM ניסים משעל וגיא פלג התייחסו הבוקר (חמישי) לנושא בתוכניתם ב-103FM.

אחרי המצור של אלפי המפגינים על המספרה: מאות שוטרים חילצו את שרה נתניהו מכיכר המדינה | צפו

משעל: "בוא נדבר על מה שקרה אתמול במספרה. ארבע שעות היא הייתה נצורה ועלתה לי מחשבה בהתחלה שבכל אופן לא עושים דבר כזה, שאולי זו עוד חציית קו אדום, למרות ששרה מעורבת והיא אולי המחליטה היום במגרש הפוליטי, אבל אמרתי בואו לא נערב נשים וילדים, אז מחר יעשו מצור על אשתו של יאיר לפיד ומשם יחטפו את יאיר נתניהו וכו' ולאן נגיע. אבל אז נזכרתי מה עשו תומכי נתניהו לשרים וחברי כנסת בתקופה שהם היו באופוזיציה, המגפונים המפורסמים רדפו אחריהם אפילו לבתי כנסת. אני מניח שאתה זוכר את סיפור מנדלבליט וכל הדברים האלה, אחרי התובעת במשפט נתניהו, אחרי משפחה שכולה. לא היו גבולות, הם פגעו, הם צעקו, הם הפריעו, הם נצרו ואז אמרתי יכול להיות שכבר הקו הזה נחצה, שמותר כבר לפגוע גם בבני משפחה".

"ולמה אני אומר את זה? כי שמעתי באותו רגע את נאומו של נתניהו שאמר 'אנחנו לא יכולים לקבל איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה בתל אביב', ואז שאלתי 'אבל איפה היית כשהאנשים שלך עשו את זה לכל כך הרבה פוליטיקאים, ואנשי ציבור, ועובדי ציבור, אז הגבול הזה נחצה ועכשיו לך תצפה מה יהיה בתגובה. זה נקודה אחת. נקודה שניה, היו לי אתמול בשעות הערב רגעים אופטימיים כששמעתי שגנץ צלצל לנתניהו, בוא נלך לנשיא וכו', וכעבור שעתיים אני שומע את נאומו של נתניהו ואני שומע את הדיווחים על יריב לוין שאמר, 'לא נעצור אפילו דקה את הבליץ המשפטי', אז הבנתי שאין פשרה, לא תהיה פשרה באווירה הזו וירחם עלינו השם לאן אנחנו הולכים מכאן? לאיזה עוד תהומות אנחנו יכולים להגיע?".

פלג: "לגבי המצור על אשת ראש הממשלה במספרה בתל אביב, אני ארשה לעצמי לא להתייחס כי אני לא רוצה להיכשל. בהתייחס לדברים שלך, אני חושב שבכל זאת יש אבחנה בין אשת ראש ממשלה שהמעורבות שלה בענייני המדינה היא כבר אינה שנויה במחלוקת, אנחנו מכירים אותה, מתחקרים עיתונאים, מעדויות של אנשים בבתי משפט בישראל, כלומר היא שותפה מלאה בניהול ענייני המדינה, ואני בכל זאת חושב שיש חומה עצומה בין אשת רה"מ הזה לבין לדוגמה מה שאתה הזכרת, המרדף וההצקה אחרי בנה של התובעת הראשית בתיקי נתניהו, שהיא אגב לא נבחרת ציבור, היא עובדת ציבור וכמובן שלבן שלה אין גרם של קשר לעיסוק של אמא שלו, ובעניין הזה שפעילי ליכוד מאוד מרכזיים, שמחובקים, ואהובים ומצולמים עם ראשי הליכוד, רק בית המשפט נתן סעד לאותה תובעת ראשית ולבני המשפחה שלה כשהיועצת המשפטית לממשלה ביקשה לקבל צו מפני הטרדה מאיימת מבית המשפט, ורק ביהמ"ש שם את הקו הזה והפריד, ולכן אני חושב שכשאתה הסתייגת ממה שהיה אתמול".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משעל: "לא, אמרתי לך שעברה לי מחשבה בהתחלה שאולי זה חציית קו ואז נזכרתי בכל הדברים שאתה אומר, המשפחה השכולה שהפריעו לה".

פלג: "בדיוק, אז אני אומר, יש הבדל גדול מאוד בין עניינם של נבחרי ציבור לבין עניינם של עובדי ציבור, ויש הבדל גדול בין עניינה של מישהי שהיא אמנם אשת רה"מ אבל היא שותפה מלאה בניהול ענייני המדינה, לבין אנשים שאין בינם לבין ענייני המדינה דבר וחצי דבר. הבן של ליאת בן ארי בכל קונסטלציה שאתה יכול להזכיר, אין לו שום קשר לענייני המדינה, הוא אדם פרטי, הוא אדם לא מעורב וודאי שאי אפשר להיטפל אליו, אין שום סיבה להיטפל אליו בשל העבודה המקצועית שעושה אמא שלו".

משעל: "אבל אל נא אנו באים עכשיו שעכשיו נפתח הסכר וסגרו את שרה נתניהו במספרה, מחר אני לא יודע מה יעשו לליהיא לפיד ומחרתיים מה יעשו לילדים של יריב לוין וכאן זה המחשבה שהטרידה אותי, שכאן אנחנו דוהרים עוד פעם".

פלג: "אתה יודע איזה משפט לא הספקתי להגיד אתמול בלהט השידורים, משפט אחד אני מצטער שלא הספקתי עוד להגיד ואני מתכוון לחזור ולהגיד אותו, נתניהו דיבר על מה שאתה גם מדבר, על חצייה של קו אדום, חצייה של קו אדום זה לא כשמפריעים לגברת נתניהו להסתפר במשך כמה שעות, ואני לא מקל ראש שזה ודאי סיטואציה לא נעימה ואפילו מפחידה, אבל חציית קו אדום זה כשרוצים להפוך מדינה דמוקרטית לדיקטטורה".

משעל: "אני מסכים איתך אבל למרות זאת אנחנו צריכים להמשיך לחיות כאן, למרות זאת, צריך מבוגר אחראי שילחץ על הבלמים, חשבנו שאולי זה יהיה בנימין נתניהו אבל זה יצא משליטה, נתניהו לא שולט באירוע, אין לו מה להגיד ליריב לוין, ויריב לוין ורוטמן דוהרים במהפכה המשפטית הזאת".

פלג: "אני חושב שנתניהו שולט באירוע, אני חושב שנתניהו - הכאוס הזה טוב לו. אני חושב שנתניהו יצר את האירוע הזה, הוא ידע בדיוק, הרי נתניהו אינטליגנטי לפחות כמונו, בוא נסכים. הוא ידע בדיוק מה המשמעות שהוא נותן לבן גביר".

משעל: "אני לא מסכים איתך. יש בהיסטוריה אירועים שיוצאים משליטה וגם אותם מנהיגים גדולים איבדו את היכולת לשלוט. נתניהו חשוב לו מאוד איך הוא יצטייר בהיסטוריה, מה המורשת שלו, והוא היום נמצא במצב שאיבד הכל".

פלג "אשאל אותך שאלה. אילו היית יושב לשיחה גלוית לב עם נתניהו לפני הבחירות, ככל שנתניהו מסוגל לייצר שיחה מלב אל לב עם אדם שאינו בן משפחתו הקרובה, והיית אומר לו 'אדוני, אתה עומד כנראה לפי הסקרים להקים ממשלה, מה אתה חושב שיקרה אם אתה תשים את הגזען הפרובוקטור איתמר בן גביר בתור השר לביטחון פנים? מה אתה חושב שיקרה אם אתה תשים את בדוקאי השב"כ בתור שר במשרד הביטחון?'.

משעל: "זו לא שאלה רלוונטית. אתה לא רואה את התמונה כי אתה לא בא מהעולם הפוליטי, אתה אדם נאיבי בדברים האלה. לנגד עיניו של ראש ממשלה רוצה להרכיב ממשלה לא אכפת מה הוא משלם, למה אתה מדבר רק על בן גביר? והמחיר שהוא שילם לחרדים? והמחיר שהוא שילם לסמוטריץ'? יש בזה היגיון? אין, אבל המטרה הייתה להרכיב". 

פלג: "לא, יש הבדל. לחרדים שילמו מחירים, כל ממשלות ישראל שילמו מחירים לחרדים".

משעל: "לא כאלה".

משעל: "בסדר, קצת יותר. גנץ היה משלם את אותו מחיר, עזוב, בוא נהיה הגונים גם עם נתניהו. גנץ ולפיד היו משלמים את אותו מחיר כדי לזכות בשלטון, אבל אני חושב שנתניהו ידע גם ידע מיהו יריב לוין, מה הכוונות שלו, במה הוא מאמין, מיהו בן גביר, מיהו סמוטריץ', וכשהוא נעתר לדרישות שלהם ושם אותם בתפקידי המפתח, הוא יכול היה, ולא צריכים הרבה דמיון כדי להבין מה יקרה, וקורה מה שהיה צפוי שיקרה".

סייעה בעריכת הכתבה: ירדן חדד, 103fm