מפכ"לים וניצבים במשטרה בעבר פנו היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להעביר את חבר הכנסת איתמר בן גביר מתפקידו כשר לביטחון לאומי "לכל תפקיד אחר אשר תמצא לנכון, ויפה שעה אחת קודם".

במכתב כתבו הבכירים לשעבר כי "השר מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור, ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים".

"בשבועות האחרונים אנחנו מזהים תהליכים מצידו של השר הממונה על המשטרה ח"כ איתמר בן גביר שיש בהם כדי להדיר שינה מעיננו. השר, שמלכתחילה לא היה מצויד בניסיון הנדרש לתפקיד כל כך מורכב , פועל בניגוד לסמכויות שהוקנו לו בחוק, מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור, ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים", הוסיפו.
 
עוד ציינו, כי "כמי שפיקדו על עשרות אירועים ומכירים את הרגישות והאחריות הנדרשת ממפקד משטרה באירועי סדר, שבדרך כלל נדרש לקבל החלטות בין שתי אלטרנטיבות גרועות שלצידן שמירה על חיי אדם, נדרשנו לצעד חריג בפנייה זו אליך".

בן גביר מסר בתגובה למכתב, כי "כל הקצינים הכושלים שהתאחדו ביחד, אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי ולקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - דורשים עכשיו לפטר את איתמר בן גביר. אף אחד לא בחר בהם ולא ביקש את עזרתם. אותי בחר העם בישראל ורק אותו אני משרת. טוב יעשו כל אותם הקצינים אם יעשו לביתם ויפסיקו להפריע".