הרפורמה במערכת המשפט, על סעיפיה, עוררה דאגה רבה בקרב ישראלים רבים - בהם קצינים בהווה ובעבר ביחידות רבות בחילות השונים בצבא, אשר רבים מהם כבר הביעו התנגדות להמשך שירות מילואים בשל כך. בין הגורמים שהביעו דאגה - טייסים ואנשי צוות אוויר במילואים, אשר חלקם נכחו אתמול בפגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי.

סיכום של הפגישה, שהופץ כעדכון לאנשי מילואים בטייסות השונות, וכולל את עיקרי הדברים שנאמרו במהלכה ובשיח הפתוח עם הרמטכ"ל, הגיע לידי מעריב. כאמור, בפגישה המדוברת השתתפו כ-20 נציגים של טייסות הטיסה, מערך הבקרה ותאי השליטה. על פי המסמך, עוד בפתח השיחה הבהיר הרמטכ"ל כמה מסרים על חשיבות מערך המילואים, והחשיבות לנהוג באחריות ולא לגרום לנזק. הוא הוסיף ואמר כי "כוח ההרתעה שחיל האוויר מייצר, והכוח שלו, הם המחזיקים את המזרח התיכון מיושר, במציאות בה ישנם אויבים רבים באזור למדינת ישראל". עוד נכתב כי "הרמטכ"ל הבטיח מיידית לדבר עם גורמים בפולטיקה ובתקשורת ולהעיר להם על האופן בו מדברים על משרתי המילואים".

אנשי המילואים שדיברו במהלך הפגישה ייצגו את עצמם, אבל שיקפו גם את המצב בטייסות השונות בחיל. כל מילואימניק שדיבר, ומוזכר בסיכום הפגישה, החל את דבריו בסקירה קצרה של המצב בטייסת שלו. התמונה שעלתה מהדברים היא כי המצב ברוב הטייסות מטריד, והופך חמור יותר ויותר. הקצינים שסיפרו על המצב, ציינו כי ברוב הטייסות ישנו רצון לייצר פעולות אקטיביות, שבינתיים נעצרות עוד ברמת הטייסת, והנציגים שיושבים בה.

מהפרטים שהציגו נציגי המילואימניקים עולה עוד, כי ישנם הבדלים בין הטייסות - אך מדובר בהיקף משמעותי מאוד, כאשר מכולן עולה רוב משמעותי של אנשי צוות אוויר שאומרים בצורה מפורשת כי לא ימשיכו לטוס אם הרפורמה תעבור בצורתה הנוכחית. המילואימניקים, כך נכתב בסיכום הפגישה שהופץ, דיברו על נושאים שונים - אבל ניכר שכולם מאוד מחויבים לחיל האוויר ולמדינה ומבינים את האחריות שיש להם במצב הנוכחי. חלקם מרגישים, על פי תיאורם, כי "אנחנו נמצאים במלחמה על הבית והמדינה", ו"מוכנים לעשות כל מה שהם יכולים כדי להציל אותה".

מהמסמך עולה, כי המציאות שחשפו הטייסים ואנשי צוות האוויר בפני הרמטכ"ל - משפיעה כבר עכשיו על המצב. הם הזכירו את ההשפעה שיש לדאגה לבטיחות הטיסה כבר היום, ואת התחושה הקשה של עצם זריקת חימושים גדולים באזורים צפופים, בהזנקה מהירה, כשיש סדקים עמוקים באמון במקבלי ההחלטות, בקבינט ובאופן שיבוצעו התהליכים מאחורי הפקודות, וזאת לאור התבטאויות מפורשות של שרי הקבינט.

לכל אחד מהמילואימניקים יש את הסיפור שלו, כך נכתב בסיכום שהופץ לאנשי צוות האוויר במילואים, אבל אין פה שימוש בצבא כפלטפורמה למאבק - אלא ישנו שבר אמון גדול, ואנשים מתפוררים מפנים ומבחוץ. המסר של ההתפוררות עלה מדבריהם של מילואימניקים רבים, ואנשים מרגישים שהקרקע נשמטת להם מתחת לרגליים. 

על פי הדברים שהופצו, הרמטכ"ל הלוי סיכם את הפגישה ואמר שהוא רואה כי הטייסים דיברו מדם ליבם. הוא הוסיף כי הוא "רואה מולו חבורה שמייצגת את עוצמתו של חיל האוויר, אנשים מחויבים ומסורים שרואים את טובת המדינה לפניהם". הסוגיה המשפטית בהקשר הצבא מטרידה גם את הרמטכ"ל, נכתב עוד בסיכום, לצד פרטים נוספים לפיהם גם הרמטכ"ל אמר כי הוא "לא רוצה חסינות אוטומטית לכל חייל", שכן הדבר יזיק מאוד לכולנו. "חשוב שהצבא יחקור ויבדוק גם כדי להשתפר, וגם כדי שבעולם ידעו שאנחנו עושים את זה", כתב קצין מילואים שסיכם את הדברים. 

מהכתוב בתקציר עולה גם כי הרמטכ"ל אמר לטייסים כי "הכרטיס שלו על שולחן מקבלי ההחלטות הוא הביטחון. לא פוליטיקה ולא מה הוא חושב על הדברים, רק ביטחון. כל החלטה שהוא מקבל מבוססת רק על האם היא תורמת או פוגעת בביטחון. עם הכרטיס הזה הוא יעשה שימוש וישקף את תמונת המצב הזו ששמע כלפי מעלה". הוא הוסיף כי הוא "מודאג מאוד ממשבר הלכידות, שגם הוא עלול להוות פגיעה בביטחון", ומבקש בכל לשון של בקשה שלא להשתמש בצבא ככלי למאבק - להשאיר את הצבא מחוץ לזה, שכן המדינה לא יכולה בלי כושר ההרתעה של הצבא. הביטחון, מבחינת הרמטכ״ל, הוא תנאי לקיומה של המדינה כדמוקרטיה.