כאלף בדואים הפגינו הבוקר (חמישי) מול בית המשפט בבאר שבע נגד בתי המשפט והמשטרה בעקבות הריסות הבתים הבלתי חוקיים בנגב, בהפגנה משתתפים גם מנסור עבאס ונציגים בכירים מהמגזר הבדואי.

באמצעות טכנולוגית מתקדמת: מאות התראות לקראת צווי הריסה חולקו בנגב

מעיגל אלהואשלה, רכז השטח של המועצה לכפרים בלתי מוכרים אמר: "רואים החמרה בהריסות, המדינה הרסה הרבה מאוד בתים, המשטרה והשרים רוצים להוציא אותנו מהקרקעות שלנו בכח - אין יום שלא הורסים, עם הממשלה הזאת זה יותר גרוע יש 600 צווי הריסה".

עזרי קידר, פעיל חברתי שהגיע למחאה סיפר: "עמותת קשת שאני מנהל מייצגת שתי קהילות בהר הנגב שהמדינה מתכוונת לעקור לישוב הקבע בעבדה ולהחריב סופית את התרבות והמורשת של הבדואים בהר הנגב".

עבאס בהפגנה בנגב (צילום: שרית לזורוביץ')
עבאס בהפגנה בנגב (צילום: שרית לזורוביץ')

אתמול, כאמור, הרסה יחידת יואב במשטרת ישראל בית קבע לא חוקי סמוך לחורה שבנגב. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך על ההריסה: "משבח את יחידת יואב, מחוז דרום ואת כלל משטרת ישראל. מתחילים להיגמר הימים בהם הנגב היה החצר האחורית של מדינת ישראל, מקום בו החוק לא שולט". 

לדבריו, "לא עוד פעולות קוסמטיות של הרס פחונים לצורכי יח״צ. לא עוד הסכמה שבשתיקה להשתלטות עוינת על אדמות מדינה. אנחנו עוברים ממדיניות של הכלה ומריחת זמן כדי לא להפר את הסטטוס קוו, למדיניות של פעולה נחושה, ואכיפת החוק בכל שטחי מדינת ישראל".