36 מתנדבים צעירים מתנועת בני עקיבא העולמית הגיעו בימים האחרונים לבתיהם של עשרות ניצולי שואה המתגוררים בירושלים ונתמכים על ידי הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, וסייעו להם לנקות את הבתים ולוודא שהם מוכנים לקראת פסח.

המתנדבים פעלו בקבוצות והצליחו לנקות את הבתים ביסודיות. בת אל תמם, רכזת התנדבות של אזור ירושלים בקרן לרווחת נפגעי השואה, מספרת: "אנו גאים על שיתוף הפעולה הפורה שיש לנו עם תנועת בני עקיבא העולמית, ושמחנו מאוד לקבל את המתנדבים הנהדרים שבאו לעזור לניצולים מכל הלב והנשמה".

גם משלחת של מתנדבים צעירים המשתייכים לארגון "לוחמים ללא גבולות", תרמילאים ישראלים המתנדבים עם ילדים במדינות העולם השלישי, פשטו על בתיהם של ניצולי שואה המתגוררים בבת ים ונתמכים על ידי הקרן וסייעו להם לנקות את הבתים לקראת הפסח. "האנשים היקרים קיבלו אותנו בחום והיו מאושרים לראות את בתיהם מצוחצחים לפני החג", סיפר אחד הצעירים.

מתנדבי לוחמים ללא גבולות (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)
מתנדבי לוחמים ללא גבולות (צילום: הקרן לרווחת נפגעי השואה)

הקרן לרווחת נפגעי השואה מקיימת לקראת הפסח שיתופי פעולה לטובת שורדי השואה שנותרו בישראל, כ־150 אלף בסך הכל, גם עם צעירים עוד יותר, כמו תלמידי בית הספר עין גנים בפתח תקווה שהכינו מארזי פסח לטובת ניצולי שואה תושבי העיר.

קהילת בית הספר הכוללת את התלמידים, המורים וההורים יצאו השנה בשיתוף עם הקרן ביוזמה מרגשת במיוחד של איסוף מצרכים לטובת ניצולי שואה לקראת חג פסח. 25 כיתות השתתפו בפעילות של איסוף המצרכים, ויחד הם מצליחים לשמח עשרות ניצולי שואה תושבי פתח תקווה, שזכו לקבל מארז חגיגי לקראת החג. כל מארז כולל מצות, יין, שמן, שימורים, קטניות ועוגיות לפסח. בשבוע האחרון, עשר משפחות של תלמידי בית הספר חילקו את המארזים לבתי הניצולים, יחד עם מתנדבי סיירת מחוז מרכז של הקרן לרווחת נפגעי השואה.

אילונה ברלין כפיר, רכזת מחוז מרכז בקרן לרווחת נפגעי השואה, מספרת: "שמחנו והתרגשנו מהיוזמה הנפלאה של בית הספר עין גנים, תלמידיו, מוריו והנהגת ההורים. איסוף המצרכים הוא חלק מהפעילות הקהילתית השוטפת של בית הספר, אבל שיתוף הפעולה הזה מרגש אותי במיוחד, מכיוון ששתי בנותיי לומדות שם ואני מאוד גאה שאלה הערכים שבית הספר מנחיל לתלמידיו. אנו מעודדים בתי ספר נוספים בעיר להרים את הכפפה, ולדאוג לכך שאלפי ניצולי שואה הגרים בפתח תקווה יזכו לחיות את השנים האחרונות שלהם ברווחה, בכבוד ועם חיוך על הפנים".

לתרומה, התנדבות או יצירת שיתוף פעולה, ניתן ליצור קשר בטלפון: 055-9906010 או דרך אתר הקרן בכתובת www.k-shoa.org