עובדי בנק הפועלים מכל רחבי הארץ, הפגינו היום (ראשון) מול בניין הנהלת הבנק ברחוב יהודה הלוי בתל אביב והזהירו בנקיטה בצעדי מחאה כבר בתקופה הקרובה. ההפגנה הינה חלק ממחאת העובדים על התנהלות הנהלת הבנק בקידום הסכם השכר החדש ועל התנאים המחפירים שהיא הציגה בפני ארגון העובדים, תנאים שיביאו לפגיעה בזכויות העובדים הקיבוציים הקיימים בבנק ובביטחון התעסוקתי של העובדים. 

מחאת עובדי בנק הפועלים, באה בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק בשל המבוי הסתום אליו נקלע הסכם השכר. סכסוך שאושר על ידי מוסדות ההסתדרות והוכרז בתאריך 20 במרץ. בתוך כך, פרצו הבנק לבניין ההנהלה ומחו בתוכו.

צפו:

עובדי בנק הפועלים במחאה. (צילום: ארגון עובדי בנק הפועלים)

יו"ר ארגון העובדים, רוני גרפונקל: "עובדי הבנק הוכיחו היום שוב אחדות ולכידות והצביעו ברגליים נגד המהלכים הפוגעניים של ההנהלה בקידום הסכם השכר. ארגון העובדים ימשיך להילחם למען 7,000 עובדי הבנק ולא יאפשר להנהלה להתעלם מהעובדים המסורים שבזכותם הגיע הבנק בשנה האחרונה לרווחי שיא של 6.5 מיליארד, ולפגוע בביטחון התעסוקתי של כל אחת ואחד מאיתנו. לא נהסס להחריף את המאבק ולנקוט בצעדי מחאה חריפים וכואבים. אני מציע להנהלה להפסיק לבחון את כוחנו". 

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק: "לצערי למרות הזמן שחלף מהכרזת סכסוך העבודה, הנהלת הבנק נמנעת מלהביא לשולחן המו"מ הצעה ראויה ומכבדת שתשקף את תרומתם האדירה של העובדים לרווחי הבנק העצומים. כאילו לא די בכך, ההנהלה מבקשת לנגוס ולקצץ בתנאים הקיימים מזה שנים בבנק. היום שמעה ההנהלה את זעקת העובדים והיא תמשיך להישמע ולהתעצם עד שנראה שינוי אמיתי ומשמעותי בנכונות להגיע להסכם ראוי".