בצל העלייה במקרי אלימות נגד להט״ב: מאות אנשים הפגינו הערב (רביעי) מול תחנת משטרה בתל אביב במחאה על סגירת התיק נגד הפורעים שתועדו מיידים אבנים לעבר בית עם דגל גאווה, למרות שתועדו, ולאחר שהשבוע זוג ההומואים הותקפו בביתם בת״א וספגו איומים ברצח בשל נטייתם. "המשטרה הפקירה את הביטחון שלנו ואימצה את רוח המפקד הלהט״בופובית", טענו המפגינים.

זוג הומואים הותקף בדירתם בת״א: ״תחזרו לגרמניה, לא סובל גייז״
שיא במספר הדיווחים על אלימות נגד להט"ב ב-2022; רבע מהם - מאז הקמת הממשלה

מאות במחאה מול המשטרה בתל אביב: "אימצה את רוח המפקד הלהט״בופובית" (צילום: האגודה למען הלהט"ב)

על פי נתוני האגודה למען הלהט״ב בחודש האחרון (מרץ) חלה עלייה של פי 4 במקרי האלימות והשנאה נגד להט״ב בהשוואה לאותו החודש בשנה שעברה. המארגנים דורשים מהמשטרה לפעול כנגד כל תקיפה להט״בופובית ולהגן על ביטחון האישי של חברי הקהילה הגאה. 

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר אמרה: ״המשטרה הפקירה את הביטחון האישי של הקהילה הגאה ואימצה את רוח המפקד הלהט״בופובית שמנשבת מהממשלה. בחודשים האחרונים, האלימות נגד להט״ב משתוללת בעוד שהמשטרה נרדמת בשמירה. לא נאפשר לזה להמשיך לקרות. אנחנו כאן הערב כדי לדרוש ביטחון מלא לכל חבר וחברת קהילה. חברי וחברות הקהילה הגאה שסופגים יריקות, קללות ואלימות רק בגלל מי שהם ולא יכולים להיות בטוחים במרחב הציבורי. זו האחריות של המשטרה להגן עלינו ולמנוע את הרצח הבא״. 
 
עודד, שהוא ובן זוגו הותקפו בביתם בת״א השבוע, אמר: ״משטרת ישראל מוכרחת להבין שהקהילה הגאה ותומכיה בישראל הם לא מיעוט נרדף, אלא הרוב- אנחנו נמצאים בכל מקום, בכל כפר, עיר ויישוב בישראל ומגיעה לנו הגנה מפני קיצוניים שמבקשים את רעתו. זה התפקיד של המשטרה להגן עלינו והיא נכשלה בעבודתה״. 

שובל חכמון, שפורעים יידו אבנים אל עבר חלון דירתו עם דגל הגאווה, אמר בהפגנה: ״אף אחד לא צריך לחיות בפחד במדינה שלו, ברחובות שלו ועל אחת כמה וכמה בבית שלו. הקהילה הגאה לעולם הייתה ולעולם תהיה חלק מהמדינה הזאת, לא משנה כמה ינסו לדכא אותנו, להשפיל אותנו, לקחת לנו זכויות ולהשתיק אותנו- אנחנו לא שותקים.

"בתור נער, גדלתי בחדרה, זכרונות הילדות שלי בתור נער מתבגר הומוסקסואל הן לא חיוביות בלשון המעטה, אבל שנים של בריונות- רק גרמו לי לעמוד זקוף יותר וגאה יותר והרבה מזה בזכות הידיעה שמאחוריי יש גב שלם של קהילה חזקה, חופשייה, צבעונית וגאה. לצערי, כל התעלמות מצד המוסדות שאמורים להגן עלינו במדינה הזאת- נותנת אישור לא רשמי ללהט״בופוביה, לתקיפה ורדיפה של אנשי קהילת הלהט"ב במדינה״.

מחאה גם ברמת גן: "לא ניתן יד לכנס שפועל נגד להט"בים וטרנסים" (צילום: עפרי שחר)

מחאה גם ברמת גן: "לא ניתן יד לכנס שפועל נגד להט"בים וטרנסים"

בתוך כך, עשרות מחו מול כנס ברמת גן שמקדם אג'נדה אנטי-טרנסית ואנטי-להט"בית. כך מסרה רותם שורק, מנכ"לית מעברים לקשת הטרנסית: "ברגעים אלו ממש מתקיימת הפגנה ברמת גן של פעילות ופעילים נגד קיום כנס "בג"צ נגד המשפחה". כנס זה מפיץ שנאה תחת איצטלה משפטית בחסות ארגונים טרנספובים ולהט"בפובים הפועלים להריסת משפחות להט"ביות בשם ערכי משפחה שבה יש אמא, אבא וילדים סטרייטים".

"אין מקום לדעתם למשפחות חד הוריות, או משפחות טרנסיות או כל סוג משפחה אחר שמאיים על מוסד הנישואין והתא המשפחתי. ברחבי העולם אנשים כמוהם מבקשים "להכחיד את הטרנסג'נדריזם". היום זה אנחנו, אני לא רוצה לדמיין מי אלו יהיו מחר. אנחנו מתקדמות אל הונגריה בצעדי ענק".

המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לקידום הקהילה הגאה בעיר, ישראל זרי מוסיף: "אף אחד לא יגיד לנו מה זו משפחה. אני בעצמי להט"ב שומר מצוות, ודווקא מהמקום הזה קשה ועצוב לי לראות את השסע שכנסים כאלה גורמים לנו לחברה הישראלית. במקום לדבר על אחדות ועל אהבת חינם, בוחרים אותם גורמים לדבר על איך משנים את האחר. אם להם יש את הזכות לדבר על מה שירצו, אז לנו יש את הזכות לצעוק "לא עוד" - כדי שהנוער שלנו ידע שאפשר גם אחרת".