אלפי יהודים מהתפוצות ישתתפו בארץ באירוע המרכזי של יהדות התפוצות לכבוד יום העצמאות. מספר שיא של משתתפים ומשלחות מהקהילות היהודיות יבקרו בארץ לרגל שנת ה־75 למדינה, וישתתפו בסדרת אירועים לציון השותפות בין ישראל ליהדות התפוצות.

אירוע הפתיחה של יהדות התפוצות לכבוד יום העצמאות, המאורגן על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד, ייערך היום באקספו תל אביב, בהשתתפות אלפי מנהיגי קהילות יהודיות ובמעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל') דורון אלמוג מסר: "הגעתם של מנהיגי הקהילות היהודיות לרגל יום העצמאות ה־75 של מדינת ישראל מבטאת את החיבור העמוק בין יהודי התפוצות לבין מדינת ישראל. מדינת ישראל, הנס האחד אין שני, קיימת הודות למחויבות ולאהבה ללא תנאי של יהדות התפוצות, שבאה לידי ביטוי בתמיכה בינלאומית מתמשכת, בתרומות אדירות לפיתוח המדינה ולחיזוק החברה הישראלית, וכן בהגעתם של אלפי מתנדבים מהתפוצות בכל שנה.

אלוף (במיל') דורון אלמוג (צילום: יונתן זינדל)
אלוף (במיל') דורון אלמוג (צילום: יונתן זינדל)

"הסוכנות היהודית תמשיך, יחד עם שותפיה בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, בקרן היסוד ובהסתדרות הציונית העולמית, לבנות את השותפות הקיומית בין ישראל לבין יהדות התפוצות, ולקרב לבבות בקרב כל חלקי העם היהודי".

לקראת פתיחת האירוע, אריק פינגרהוט, נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שוחח עם "מעריב". הוא התייחס לאווירה המלווה השנה את אירועי יום העצמאות, לסערת הרפורמה המשפטית ולניסיון ההידברות, ואמר: " אנחנו מעריכים את מאמציהם של שני הצדדים לשבת ולמצוא פשרה שתהיה מקובלת על מרבית הציבור הישראלי. אנו מאמינים שפשרה היא הדרך היחידה שבה ניתן יהיה להתקדם בדיון הכה חשוב הזה".

לגבי השפעת האירועים על היחסים בין ישראל לארה"ב אמר: "אנחנו מאמינים שתוצאות ההסכם הסופי או הפשרה ישפיעו משמעותית על היחסים בין ממשל ארה"ב ובין ממשלת ישראל, וגם על היחסים בין שני העמים. מעמדה של ישראל כדמוקרטיה היהודית היחידה בעולם הוא חוליה מקשרת במערכת הערכים המשותפים הקושרים בין שתי המדינות ובין העם הישראלי לעם האמריקאי. זו למעשה אחת הסיבות שבגללן בחרנו להתבטא בנושא".