עדכונים חיים

יום השיבוש: עשרות מפגני מחאה ברחבי הארץ, איילון נחסם ופונה

המחאה נגד הרפורמה נמשכת במקביל לדיונים בבית הנשיא: "יום השיבוש הלאומי" עליו הכריזו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמצא בעיצומו עם עשרות מפגני מחאה בכל רחבי הארץ | עדכונים שוטפים

חתונה ורודה מול הרבנות בתל אביב במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה חתונה ורודה מול הרבנות בתל אביב במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה נגד הרפורמה נמשכת במקביל לדיונים בבית הנשיא: היום (חמישי) ייערך "יום השיבוש הלאומי" עליו הכריזו מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית. היום נמצא בסימן "יום השוויון הלאומי" ובמהלכו יתקיימו עשרות מיצגי ומפגני מחאה ברחבי הארץ כאשר לדברי המארגנים מתוכננים כ־250 מוקדי הפגנה לאורך היום.

הבוקר הגיעו מפגינים לבתיהם של שר האוצר סמוטריץ ושר הביטחון הלאומי בן גביר, ומיצגי מחאה מיוחדים נערכו גם בבני ברק ומול הרבנות בתל אביב. כמו כן, אלפים חסמו את רחובות קפלן וגבעת התחמושת בתל אביב כחלק ממחאת "יום השוויון והשיבוש" ובהמשך חסמו את אילון ופונו ע"י המשטרה. 

מפגיני ימין בעד הרפורמה המשפטית צילום: תנועת "אם תרצו"

מפגיני ימין בעד הרפורמה המשפטית

מעריב אונליין
מפגיני ימין בעד הרפורמה המשפטית צילום: תנועת "אם תרצו"

מפגיני ימין בדרך להפגנה מול ביתו של אהרון ברק

מפגיני ימין נמצאים כעת בדרכם אל ביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. הם אוחזים בשלטים בעד הרפורמה המשפטית, ונגד "הגזענות של בג"ץ. 

מעריב אונליין

אלפים חסמו את רחובות קפלן וגבעת התחמושת לכיוון מערב כחלק ממחאת "יום השוויון והשיבוש"

אלפים חסמו את רחובות קפלן וגבעת התחמושת לכיוון מערב כחלק ממחאת "יום השוויון והשיבוש". המפגינים הנושאים דגלי המדינה ודגלים נוספים צעדו לאורך רחוב גבעת התחמושת, עשרות מהם חסמו לזמן קצר את נתיבי איילון דרום אבל הם נפתחו שוב. כוחות גדולים של משטרה חסמו את הכניסות והיציאות לאיילון במחלף השלום אבל לאורך הציר התנועה שבה לסדרה. המפגינים הגיעו לצומת עזריאלי שנחסם לתנועת כלי רכב כאשר הם צועקים "דמוקרטיה". המשטרה בשלב זה לא מפנה אותם, לא מתערבת ומתמקדת בכוחות הגדולים בנתיבי איילון. 

אלון חכמון

250 מפגינים בקריית שמונה: "אין מיגון, אין מיון, רק לשרה יש מימון"

במסגרת יום השיבוש הלאומי בנושא השוויון, 250 מפגינים בצומת מצודות, קריית שמונה. מוחים על היעדר שוויון בנושאי ביטחון ולאור קיצוץ תקציב המיגון. "תקציב המיגון של קריית שמונה נחתך לאפס בתקציב המדינה". הדגישו המוחים. "אין מיגון אין מיון רק לשרה יש מימון" צועקים המוחים.  

במהלך ההפגנה הרימו המשתתפים מייצג על מחדל היעדר מיגון באזור אצבע הגליל עם אנשים בסוכות חובשים מסכות אב"כ. כמו כן, במהלך ההפגנה נזרק חזיז על ידי תומך רפורמה, תושב העיר קריית שמונה. המשטרה עצרה אותו לחקירה.

מתן וסרמן
מחאה בירושלים במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מארגני המחאה: "מוחים, משבשים, צועדים ומשמיעים קול נגד הניסיון לפגוע בערך השיוויון"

נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד הרפורמה, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על יום השיבוש וסיפר על האירועים המתוכננים. "אנחנו מוחים, משבשים, צועדים ומשמיעים קול נגד הניסיון של הממשלה לקדם פה חוקי דיקטטורה ולפגוע בערך המרכזי ביותר בדמוקרטיה - ערך השוויון.

"הבוקר התחיל מוקדם מאוד בשורה של מוקדים, הייתה לנו הפגנה מחוץ לבית של סמוטריץ', של בן גביר, הפגנה גדולה בבני ברק עם דרישה לשוויון בנטל הצבאי. על סדר היום שלנו כרגע יש הפגנה גדולה מאוד בתל אביב מחוץ לרבנות של מחאת הנשים עם דרישה לשוויון. בערך כ־250 מוקדי הפגנה לאורך היום.

103FM

לאחר שנחסם: המשטרה פינתה את המפגינים מאיילון

לאחר שנחסם: המשטרה פינתה את המפגינים מאיילון.

אלון חכמון

מפגינים חסמו את איילון דרום במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה

עשרות מפגינים ירדו מרחוב גבעת התחמושת לכיוון איילון דרום וחסמו אותו במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה. כוח משטרה בדרך למקום.

מעריב אונליין
חתונה ורודה מול הרבנות בתל אביב במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה צילום: אבשלום ששוני

"החתונה הוורודה" : מחאה יוצאת דופן מול הרבנות בתל אביב במסגרת "יום השיבוש" נגד הרפורמה | צפו

מחאה יוצאת דופן נערכה מול הרבנות בתל אביב במסגרת "יום השיבוש" נגד הרפורמה - "חתונה ורודה" בה זוגות להט"בים עמדו בחופה ו"לקחו חלק" בטקס נישואים "דתי". 

חתונה ורודה מול הרבנות בתל אביב במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: אבשלום ששוני)חתונה ורודה מול הרבנות בתל אביב במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
מחאה בירושלים במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

במקביל לשיחות: מאות מפגינים נגד הרפורמה מול בית הנשיא בירושלים

במקביל לשיחות ההידברות, מאות מפגינים נגד הרפורמה מול בית הנשיא בירושלים. 

מחאה בירושלים במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)מחאה בירושלים במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מעריב אונליין
מחאת השפחות מול הרבנות בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מחאת השפחות מול בית הדין הרבני

עשרות נשים מפגינות מול בית הדין הרבני בתל אביב במחאה על הכוונה להעביר סמכויות נוספות לבית הדין שמפלה נשים. בין המפגינות היו גם משתתפות צעדת השפחות ולאחר מכן נערכה במקום "חתונה ורודה" בהשתתפות בני זוג מקהילת הלהט"ב. 

מחאת השפחות מול בית הדין הרבני בתל אביב במסגרת יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)מחאת השפחות מול בית הדין הרבני בתל אביב במסגרת יום השיבוש (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
מחאה מול ביתו של בן גביר (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

עשרות מפגינים מול ביתו של בן גביר: "78 נרצחים - אשם אחד"

מחאה מול ביתו של בן גביר (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)מחאה מול ביתו של בן גביר (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

טל לב רם אנה ברסקי
המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק (צילום: בן כהן)

מחאה בבני ברק: "בלי גיוס, אין פיוס"

עשרות מפגיני מחאת המילואמניקים הקימו עם שחר "לשכת גיוס זמנית" בבני ברק במחאה על הכוונה להעביר את חוק הפטור מגיוס לבני ישיבות.

מחאת המילואמניקים בבני ברק במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: פלאש 90)מחאת המילואמניקים בבני ברק במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: פלאש 90)

אלון חכמון
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: טלי מלמד)

מחאת ההייטק במיצג מחאה ברחבת תיאטרון הבימה: "ההייטק נופל, כולנו נופלים"

מפגינים ממחאת ההייטק ערכו מיצג מחאה בדמות 10 אבני דומינו בגובה של כ- 2 מטר תחת הכותרת "ההייטק נופל, כולנו נופלים".

ממטה מחאת עובדי ההייטק נמסר: "ההייטק הישראלי, מנוף הצמיחה העיקרי של כלכלת ישראל, נופל. זו לא אזהרה, זו המציאות. התדרדרות ההייטק תגרור פגיעה אנושה בהכנסות המדינה, וכך כמו אבני דומינו, יקרסו זו אחר זו מערכות הבריאות, החינוך הרווחה והתשתיות. כולנו, כל אזרחי ישראל נשלם את מחיר ההתנהלות הכושלת של הממשלה. היום נפגין במוקדי תעסוקה בכל הארץ בכדי להציל את ההייטק והכלכלה, לא נעצור עד לגניזת חוקי הדיקטטורה".

אנה ברסקי
המחאה נגד הרפורמה המשפטית מול ביתו של בצלאל סמוטריץ' (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

עשרות מפגינים מול ביתו של סמוטריץ': "ציונות דתית אמיתית נושאת בנטל"

עשרות מפגינים מול ביתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בקדומים. במקביל בבני ברק נפתחה "לשכת גיוס" מטעם מחאת המילואימניקים אחים לנשק.

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

טל לב רם
מחאה נגד יוקר המחייה (צילום: דוברות המחאה)

במחאה נגד יוקר המחייה: מי המזרקה בכיכר הבימה נצבעו

במחאה נגד יוקר המחייה, מי המזרקה בכיכר הבימה נצבעו. פעילי המחאה שהשתתפו במייצג מסרו: "הממשלה הנוכחית אמרה שתדאג לחינוך חינם מגיל 0, הבטיחה שתוריד את מוצרי המזון הבסיסיים והדלק - הבטיחה לדאוג לנו ולהוריד את יוקר המחיה.  זה מה שהיא הבטיחה. אבל אנחנו לא מעניינים אותה. מה הממשלה עשתה מרגע הקמתה? עוסקת ב'רפורמה' עלק של מערכת המשפט. אזרחי ישראל לא מעניינות ומעניינים את הממשלה. היא לא דואגת לחיים שלנו ליטרלי ופרקטיקלי. הניתוק של סמוטריץ חצה כל גבול, אז מה עם החיים עצמם ממשלת ישראל? לא מגיע לנו שתדאגו גם לנו?".

מחאה נגד יוקר המחייה (צילום: דוברות המחאה)מחאה נגד יוקר המחייה (צילום: דוברות המחאה)

אלון חכמון אנה ברסקי
צעדת מחאה בירושלים במסגרת יום השיבוש נגד הרפורמה (צילום: מרק ישראל סלם)