עדכונים חיים

המונים הפגינו ברחבי הארץ; מיכאלי התקבלה בבוז בכרכור

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגיעה למחאה בכרכור אך ירדה מהבמה לאחר מספר דקות. מיכאלי השיבה כי "אז היו כמה אנשים ששרקו בוז, זה קורה כי אני מאמינה בדרכי"

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור המחאה נגד הרפורמה המשפטית בצומת כרכור (צילום: דוברות המשטרה)

השבוע ה-21 ברציפות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת גם היום (שבת) ב-150 מוקדים ברחבי הארץ, בהם חיפה, באר שבע, נתניה ואשדוד. מוקד המחאה המרכזי מתקיים כמדי שבוע ברחוב קפלן בתל אביב. 

בתוך כך, בין הדוברים בעצרת המרכזית בקפלן ניתן למצוא את שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שיקמה ברסלר, שי ברמסון ויו"ר ארגון חברותא - הומואים דתיים, ד"ר רינה ענתי ונועם לניר. הצעדה השבועית שתתכנס בשעה 19:00 תצא מהבימה כשהנאומים המרכזיים בבמה בקפלן צפויים להתחיל בסמוך לשעה 20:30. 

ממובילי המחאה נמסר: "עכשיו כבר ברור לכל שההתדיינות בבית הנשיא היתה תכסיס של נתניהו לקנות זמן ולשחד את שותפיו. מדינת ישראל נמצאת מרחק של הצבעה אחת מהפיכתה לדיקטטורה. רק דבר אחד בלם את נתניהו בסיבוב הראשון - מחאת המיליונים והיא תבלום אותו שוב".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית, צומת גומא צילום: מטה המאבק

המחאה נגד הרפורמה המשפטית, צומת גומא

אלון חכמון

המחאה נגד הרפורמה המשפטית, רחובות

המחאה נגד הרפורמה המשפטית, רחובות, צילום: גלעד פירסט

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית, גשר דרורים צילום: אהד אורן

המחאה נגד הרפורמה המשפטית, גשר דרורים, צילום: אהד אורן

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בנס ציונה צילום: מטה המאבק

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בנס ציונה

אלון חכמון
מרב מיכאלי צילום: מארק ישראל סלם

קריאות נגד מיכאלי במחאה בכרכור: "לכי הביתה, הרסת את מפלגת העבודה"

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגיעה לנאום בצומת כרכור נגד הרפורמה המשפטית וירדה מהבמה לאחר זמן קצר. זאת, כשבקהל קראו לעברה "לכי הביתה כבר, הרסת את מפלגת העבודה, מתי תתפטרי?". מיכאלי מסרה בתגובה כי "אז היו כמה אנשים בקדמת הבמה שצעקו לעברי בוז, זה קורה כי אני מאמינה בדרכי". לפני שירדה, ציינה מיכאלי: "נשים הן בני אדם, ולכן מגיע להן שוויון, לא משנה מאיזו עדה, הן אזרחיות. אנחנו נלחמים על שוויון ואסור לנו לתת לגיטימציה לממשלה הזו".

מתן וסרמן
בוגי יעלון בקפלן צילום: אבשלום ששוני

בוגי יעלון בקפלן: "הממשלה אישרה את תקציב חורבן הבית"

שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, נאם על הבמה בקפלן, ואמר: "אנחנו כאן כדי להזכיר למי ששכח שזו המערכה על דמותה, צביונה וערכיה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. נאשם בכתבי אישום חמורים עומד בראשות הממשלה הזאת. נראה לכם סביר שניתן לו להרוס את המדינה? אנחנו מוכנים לממשלת פאשיסטים, גזענים, הומופובים, מושחתים וגזענים?"

יעלון פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "הנאשם נתניהו, השבוע הקואליציה אישרה תקציב שכשר האוצר היית מפיל, תקציב חורבן הבית. חרצת את גורלם של החרדים לעוני ולתלות בפוליטיקאים שלהם. העיקר שיבצעו את שלטונך".

מעריב אונליין

עו"ד עמית בכר בהפגנה בחיפה: "הממשלה מתמקדת בניסיון השתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים"

עו"ד עמית בכר נאם בהפגנה בחיפה: "זו השבת ה-21 בה יוצא ציבור עצום, מכל קצוות הארץ, ונאבק על דמותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, חופשית, שוויונית, על פי ערכי מגילת העצמאות. גולת הכותרת של המאבק היא השמירה על מערכת משפט עצמאית ולא תלויה בשלטון. ללא מערכת משפט עצמאית וחזקה-אין דמוקרטיה. ללא מערכת משפט עצמאית וחזקה – לא ניתן לקיים שוויון, לא ניתן לשים גבולות לכח של השלטון, לא ניתן לשמור על זכויות הפרט, על זכויות של נשים, של מיעוטים, על זכויות של דתיים ושל חילונים".

"הממשלה מתמקדת עכשיו בניסיון השתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים.
תחילה הם ניסו להשתלט על הוועדה 
דרך שינוי החוק, 
במסגרת חוקי המהפכה המשפטית.
הם נכשלו בזה, בינתיים, בזכותכם".

אברהם בלוך

מפגינה תועדה משליכה סיגריה דולקת לרכב של תומכי הרפורמה בב"ש

בהפגנה בבאר שבע, אישה ממארגנות ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית תועדה בעודה משליכה סיגריה דולקת לרכב של מפגינים בעד הרפורמה. 

ארנולד נטייב
בשבוע ה-21 ברציפות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב צילום: אבשלום ששוני