עדכונים חיים

בצל הפיגוע: רבבות הפגינו ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית

ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכו זה השבוע ה-33, כאשר רבבות הגיעו לצומת קפלן בתל אביב, ועוד אלפים לנקודות שונות ברחבי הארץ

המחאה נגד הרפורמה המשפטית המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
פוסט נעוץ נעוץ

ההפגנות נמשכו זה השבוע ה-33; נטע ברזילי הופיעה בתל אביב

ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכו גם הערב (שבת) זה השבוע ה-33, כאשר מאות אלפים הגיעו לצומת קפלן בתל אביב, ועוד אלפים נוספים לנקודות שונות ברחבי הארץ. תנועה המחאה "כוח קפלן" הודיעו כי "ההפגנה הערב בכיכר הדמוקרטיה נפתחה בדקה דומיה לנרצחים בפיגוע שהתרחש כעת. ליבנו עם משפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך", בהתייחס לפיגוע בחווארה בו נרצחו מוקדם יותר שני ישראלים.

זוכת האירוויזיון, הזמרת נטע ברזילי, הצטרפה גם היא למחאה והופיעה בהפגנה נגד הרפורמה בקפלן. הזמרת פתחה את אירוע המחאה בשירת ההמנון, זאת שבועיים לאחר שעשתה זאת יהודית רביץ. בנוסף, הודיעה התנועה כי "על רקע מקרי הפגיעה והדרת הנשים שאירעו בשבוע האחרון, והניסיונות של הממשלה לקדם הפרדה מגדרית ולפגוע בשוויון לנשים, דיברו הערב בהפגנה - זו הפעם הראשונה - רק נשים", נמסר.

מתן וסרמן

לפיד במוקד המחאה בקריות:

ראש האופוזיציה לפיד: "הממשלה הזו יצאה להתקפה על הרמטכ״ל, כי היא שונאת את האמת. היא לא רוצה לשמוע אותה, אבל לא תהיה לה ברירה. הבעיה היא לא הכשירות של צה"ל. הבעיה היא הכשירות של נתניהו. הבעיה היא שהם הורסים אותנו מבפנים. לנתניהו אין שליטה בכלום. זו ממשלה לא מתפקדת והיא צריכה ללכת הביתה. זו התוכנית שלנו. לא להאמין בניסים שלא יקרו. לא ללכת לאחדות מזוייפת שתשבור את עמוד השדרה המוסרי שלנו. להיאבק בהם עד שהם ילכו. לא למצמץ, לא להציל אותם מעצמם, להילחם עד שהממשלה הזו תיפול".
 
"זה לא רחוק. הממשלה הזו תיפול ואנחנו נלך לבחירות ונחזור משם עם ממשלת אחדות אמיתית. ממשלה הגונה, לא מושחתת, לא רעילה, שתתחיל לרפא את הפצעים של עם ישראל", הוסיף.

יאיר לפיד במוקד המחאה בקריות (צילום: אלעד גוטמן)יאיר לפיד במוקד המחאה בקריות (צילום: אלעד גוטמן)

מתן וסרמן

נטע ברזילי שרה את המנון המדינה במחאה בתל אביב

נטע ברזילי שרה את ההמנון במחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)נטע ברזילי שרה את ההמנון במחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
מחאת הסטודנטים נגד הרפורמה המשפטית צילום: מחאת הסטודנטים

מחאת הסטודנטים: "צועדים בגאווה לצד אחינו הדרוזים, מול ממשלה שמבקשת לפרק את החברה"

צעירים דרוזים הגיעו לקפלן לצעוד לצד פעילי מחאת הסטודנטים. הצעירים מצטרפים כחלק ממחאת הדרוזים נגד הרפורמה המשפטית.

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו צועדים הערב בגאווה לצד אחינו הדרוזים. מול ממשלה שמבקשת לפרק את החברה, התשובה היחידה יכולה להיות איחוד וסולידריות".

סתיו נמר
מאות מפגינים בצומת כברי צילום: אמיר ירחי

מאות מפגינים בצומת כברי בגליל המערבי

מאות מפגינים בצומת כברי בגליל המערבי, לצד 'מבצר הדמוקרטיה' שהוקם הבוקר. 

מתן וסרמן

פרופ' חגי לוין בהפגנה נתניה: "מי שישתוק וייתן יד להפליה וגזענות – בסוף היא תופנה נגדו"

פרופ' חגי לוין אמר הערב בהפגנה נתניה: "על פי שבועת הרופא ועל פי חוק זכויות החולה, מטפל או מוסד רפואי לא יפלו בין מטופל למטופל מכל טעם שהוא. נשות ואנשי הבריאות בישראל מתנגדים לכל הפליה בטיפול. אנחנו נמצאים במציאות דיסטופית – ממשלת ישראל נשלטת על ידי גורמים קיצוניים ומסוכנים התומכים בהפליה נגד נשים, נגד קשישים, נגד ערבים, נגד חילונים, נגד הומוסקסואלים. מי שישתוק וייתן יד להפליה וגזענות – בסוף היא תופנה נגדו או נגדה. התרופה היא אנחנו – העם. עוד לא אבדה תקוותנו – להיות עם חופשי בארצנו".

סתיו נמר
מיצג מחאה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני

מיצגי מחאה בתל אביב

מעריב אונליין
מיצגי מחאה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני

מיצגי מחאה בתל אביב

מעריב אונליין

פעילי מחאת הסטודנטים בצומת הגומא עם ציורי מגן דוד על הלחי במחאה על האלימות המשטרתית

הפעילים מסרו: "אלימות משטרתית היא רעה חולה שמשפיעה בראש ובראשונה על מיעוטים"

פעילי מחאת הסטודנטים ממכללת תל חי הגיעו למחאה שהחלה בשעה זו שהחלה בצומת הגומא. הפעילי הגיעו עם ציורי מגן דוד על הלחי, במחאה על האלימות המשטרתית נגד העצור הפלסטיני.

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אלימות משטרתית היא רעה חולה שמשפיעה בראש ובראשונה על מיעוטים. החשד שצורת מגן דוד הוטבעה על לחי העצור מזעזעת ומזכירה ימים אפלים. אנו מצפים ממח"ש לחקור את האירוע ביסודיות. מחזקים את כוחות הביטחון - מוקיעים את האלימות הלא מידתית". 

סתיו נמר
הפגנה בגדרה נגד הרפורמה המשפטית צילום: ללא קרדיט