עדכונים חיים

הירי מרצועת עזה נמשך: מטח כבד נורה לעבר מרכז הארץ והשפלה, אין נפגעים

התמרון הקרקעי של צה"ל בתוך רצועת עזה נמשך. במקביל: מטח כבד לעבר מרכז הארץ והשפלה - אין דיווח על נפגעים, רסיסים אותרו בראשל"צ | עדכונים שוטפים

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מעזה

מעריב אונליין

ביידן: "התקדמות לקראת הפסקת אש הומניטרית בעזה"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בתשובה לשאלת כתבים: "נרשמת התקדמות לקראת הפסקת אש הומניטרית בעזה"
 

סוכנויות הידיעות

אזעקות בראשון לציון והשפלה

מעריב אונליין

נושאת המטוסים אייזנהאואר הגיעה למזרח התיכון

פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע כי נושאת המטוסים אייזנהאואר הגיעה למזרח התיכון. 

נושאת המטוסים אייזנהאואר (צילום: AFP via Getty Images)נושאת המטוסים אייזנהאואר (צילום: AFP via Getty Images)

מעריב אונליין

המטח לשדרות: אותרה פגיעה ישירה בבית מגורים, אין נפגעים

פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

ארנולד נטייב

"חילצתי אותך, עכשיו באת לעזור לי": שיחתו האחרונה של סא"ל חבקה ז"ל | האזינו

מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז"ל, נהרג בקרב לחילוץ מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני. צה"ל חשף את שיחתו האחרונה של מג"ד 13 עם סלמאן ז"ל בקשר: ״אני חילצתי אותך ועכשיו אתה באת לעזור לי״

לכתבה המלאה
 

מעריב אונליין

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה״ל נוספים שנפלו בקרב ברצועת עזה

-  רס״ן יהודה נתן כהן, בן 25, משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ״ר גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

טל לב רם

מידע שהתקבל מחקירת מחבל חמאס הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור של חמאס שמוקמה על גג מבנה. בנוסף, בסמוך למבנה אותר פיר שהותקף והושמד. המידע אודות תשתית הטרור והפיר התקבל כחלק מחקירות השב״כ ובזכות הפעולה הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. בנוסף, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב״כ ולאחר זיהוי ירי מהמרחב נתקף מבנה ממנו נוהלה לחימה כנגד הכוחות. כחלק מהלחימה לוחמי נח"ל, הנדסה ושריון ניהלו קרב אל מול המחבלים וחיסלו אותם. במרחב זוהה גם פיר מנהרה על ידי הלוחמים וכן אותרו חומרי מודיעין ואמצעי לחימה.

תקיפת פיר מנהרה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)
טל לב רם

גלנט: "בסיום הלחימה לא יהיה עוד חמאס בעזה"

שר הביטחון יואב גלנט ערך הצהרה בצל המשך הלחימה ואמר: "כוחות צה"ל נכנסו לתוך השטחים הבנויים, הם משמידים בונקרים ומנהרות, מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל, המחבלים פוגשים את הפצצות של חיל האוויר, את הפגזים של הארטילריה ואת כוחות החי"ר. הלחימה מתנהלת היטב, מחבלים רבים מחוסלים ואנו עושים את מה שנדרש. המסגרות של גדודי חמאס הולכות ומצטמצמות כתוצאה מפעולות צה"ל. אנחנו נגיע לכל שרשרת הפיקוד ולמחבלים שבשטח. צפויים לנו ימים ארוכים של לחימה, הכוחות יודעים לעשות את המוטל עליהם. אזרחי ישראל, בסיום המלחמה לא יהיה עוד חמאס בעזה, לא יהיה איום בטחוני ולישראל יהיה חופש פעולה מוחלט נגד כל מי שירים את ראשו בעזה".

מעריב אונליין

בצה"ל מעריכים: "200 ממחבלי כוח הנוח'בה שהשתתפו בטבח ברחו לשיפא"

בצה"ל מעריכים כי "200 ממחבלי כוח הנוח'בה שהשתתפו בטבח ברחו לשיפא". על המשך התמרון הקרקעי: "צה"ל השתלט על כמה מוצבים צבאיים של חמאס - מוצב 17 ומוצב המודיעין הצבאי. מחבלים יוצאים מפירים להילחם וזה סוג הלחימה בשטח. חמאס בנה הרבה פירי הגנה. הקליפה של ההגנה היא ג׳בליה ובית חנון, שייח עג׳לין ותל אל הווא והוא נפרץ. מייצרים לחץ חזק לתוך העיר עזה, בחלק מהמקומות צהל כבר בתוך העיר עזה. מחפשים עוד הצלחות בדרג המג״דים ומעלה. אלה המפקדים שמנהלים את הלחימה".

עוד אמר: "נגמ"ש הנמר מוכיח את עצמו. מאות רבות של כלי רקם בעזה. מספר בודד של כלים נפגע עם פגיעה קטלנית. האתגר הוא מחבלים שיוצאים מפירי מנהרות עם אר פי ג׳י. הכל יוצר לחץ משולב על חמאס, לא נכנס דלק לרצועה".

טל לב רם

הרמטכ״ל בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה: ״חזקו את הרוח, גאה בכם״

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי: "בשבת לפני ארבעה שבועות קרו דברים נוראיים. זה הולך איתנו קדימה. אני מפרגן גם לחטיבות האש, אני מפרגן כאן לאיסוף המקומי, לחיל האוויר, ולעבודה של המפקדים בתיאום הזה. אני אומר לכם כי אני מסתובב גם בחיל האוויר. הם גם מרגישים מעולה אתכם, והם מרגישים שמביאים אותם נכון ומחברים אותם נכון. אני מבין שזה מאוד מורכב. חזקו את הרוח, גאה בכם".

הרמטכ"ל בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה (צילום :דובר צה"ל)
טל לב רם

בלינקן בפסגה בעמאן: "תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן השתתף בפסגה בעמאן, בה השתתפו שרי חוץ ממדינות ערביות, ואמר: "התכנסנו היום כדי לפעול להשגת שלום בר קיימא באזור. אנו מחויבים למנוע מהרחבת מעגל הלחימה, ויש מאמצים משותפים להגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה". כמו כן, אמר כי "דנו על הצורך להגן על האזרחים הפלסטינים אך אנו גם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

סוכנויות הידיעות

בזמן פתיחת הציר ההומניטרי: כך חמאס מנע מאזרחים לנוע לדרום הרצועה

לאחר שדובר צה"ל בערבית עדכן כי בין השעות 13:00 עד 16:00 ציר "צאלח אל-דין" ברצועה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה, ארגון הטרור חמאס ניצל זאת ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו. מחבלי הארגון עשו זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה, שרצו לנוע דרומה. אין נפגעים לכוחותינו.

תקיפה שביצע ארגון הטרור חמאס על ציר מעבר הומניטרי לתושבי רצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)
טל לב רם

אזעקות ביישובי הערבה

אזעקה הופעלה ביישובי הערבה:  גרופית, יהל, יטבתה, לוטן, נאות סמדר, נווה חריף, קטורה, שחרות, שיטים, חי-בר יטבתה. אין נפילות או נפגעים באירוע.

מעריב אונליין

פקיד אמריקאי ל"בלומברג": "500 עד 600 משאיות יכולות להיכנס מדי יום לעזה"

פקיד אמריקאי שוחח עם רשת "בלומברג" וטען בפניה כי 500 עד 600 משאיות של סיוע הומניטרי יכולות להיכנס מדי ליום לעזה דרך מעבר רפיח". לדבריו, "הגורם המגביל את הסיוע לעזה הוא יכולתם של הצדדים הנוגעים בדבר לספקו, עמדת ישראל השתנתה מסירוב כניסת הסיוע למעבר רפיח, לתמיכה בהגדלתו".

סוכנויות הידיעות

דיווח: חמאס לא מאפשר לאזרחים זרים לעזוב את עזה, עד שישראל תאפשר לאמבולנסים להגיע למעבר רפיח

גורם אמריקאי שוחח עם רשת CNN וטען כי ארגון הטרור מונע מזרים לעזוב את רצועת עזה עד שישראל תאפשר לאמבולנסים להגיע למעבר רפיח. לדבריו, "הדרישה הגיעה לאחר שישראל תקפה אמש אמבולנס מחוץ לבית החולים שיפא, המתקן הרפואי הגדול ביותר ברצועה. הרכב היה בדרכו למעבר רפיח, שהיא האופציה היחידה שנותרה להיכנס ולצאת מעזה".

משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

סוכנויות הידיעות
יואב גלנט בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90

השר גלנט בגבול הצפון: "חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון"

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (שבת) לגבול הצפון, וקיים הערכת מצב במפקדת אוגדה 146, המבצעת את משימותיה בגזרה. גלנט שלח מסר לחיזבאללה: "חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה. יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

לכתבה המלאה

טל לב רם

בכיר חמאס בלבנון: "אנו בטוחים שנוכל להביס את ישראל"

בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר: "אנחנו בטוחים שנוכל להביס את ישראל, היא לא הצליחה עדיין להגיע לשום הישג צבאי. מאות חיילים נהרגו ונפצעו, והשלטונות מסתירים את המספרים האמיתיים. העולם רואה את התוקפנות של ישראל ולא עושה כלום". לטענתו, "ישראל תקפה 105 מוסדות בריאות ו-5 בתי חולים שיצאו מכלל שירות. בתי החולים בעזה אינם יכולים להתמודד עם מספר הפצועים הרב, אנו רואים בארה"ב כאחראית וכנשיא שלה כאחראי לפגיעה באזרחים".

סוכנויות הידיעות

ניסיון הפיגוע בשומרון: לוחם נפצע מרסיסים

במהלך צ’ק פוסט שביצע כוח צהל סמוך לנבי אליאב שבשומרון, דווח על ירי מרכב חשוד שנמלט מהמקום לאחר שביצע ירי. לוחם נפצע בשריטה מרסיסים.

טל לב רם

לטווח קצר עם מאות ק"ג חומר נפץ: הרקטה שחיזבאללה טען ששיגר

מלבד הפרשנויות הרבות על המתרחש בזירה הצפונית ונאום האיומים של נסראללה, נרשמה עליית מדרגה בפעולות שמבצע חיזבאללה בימים האחרונים. הביטוי לכך הוא אינו בהרחבת טווחי הירי, אלא במשקל ראש הקרב.

בירי לעבר דבורנית היום, נורתה רקטה עתירות משקל, כאשר לא ידוע עדיין האם מדובר ברקטה מסוג בורקאן, אך הרקטה נשאה חומר נפץ מרסק במשקל של מאות ק"ג (200-500 ק"ג, תלוי בסוג) והייתה בעלת טווח תעופה של כ-6 ק"מ וקצת יותר. לזו מתווספים רחפני הנפץ, מה שמוכיח כי חיזבאללה עלה מדרגה בלחימה בימים האחרונים.

טל לב רם

מלך ירדן בפסגה בעמאן: "מגנים את מעשי הטבח בעזה"

מלך ירדן בפסגה בעמאן, בה משתתפים שרי החוץ מכמה מדינות ערביות: "מגנים את מעשי הטבח שבוצעו נגד אזרחים בעזה ואת ההסלמה הישראלית בגדה המערבית. מחובתן של מדינות ערב להפעיל לחץ על הקהילה הבין-לאומית והכוחות הישראלים להפסיק את המלחמה ברצועת עזה".

סוכנויות הידיעות

הג'יהאד האסלאמי: "נמשיך להילחם בישראל כל עוד התוקפנות בעזה נמשכת"

דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, טארק סלמי, שוחח עם רשת אל-ג'זירה ואמר: "כל המדינות שנרמלו את יחסיהן עם ישראל חייבות לחזור בהן, אנחנו רוצים עמדה ערבית חזקה וברורה נגד פשעי ישראל על ידי ניתוק הקשרים איתה. הג'יהאד האסלאמי נלחם באויב ולא ניכנע, נמשיך להילחם בישראל כל עוד התוקפנות בעזה נמשכת".

סוכנויות הידיעות

משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר להתייעצות

משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר בתל אביב להתייעצויות באנקרה בשל המלחמה בעזה.

מעריב אונליין

בתגובה לירי מלבנון: צה"ל תקף מחסני רקטות של חיזבאללה

מטוסי קרב של צה״ל תקפו בשעה האחרונה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מחסני רקטות, ומתחמים המשמשים את הארגון.
 

מעריב אונליין

דיוויד סאטרפילד: "ישנה הסכמה להכניס דלק נוסף לרצועה"

השליח המיוחד של ארצות הברית לעניינים הומניטריים במזרח התיכון דיוויד סאטרפילד מסר כי קרוב למיליון בני אדם פונו לדרום רצועת עזה, וכי לא נרשמו ניסיונות של חמאס למנוע זאת או לגנוב סיוע הומניטרי. עוד ציין כי הגישה לדלק במשאיות הסיוע ניתנה לאונר"א בלבד. 
עוד ציין כי "ישנה הסכמה להכניס דלק נוסף לרצועה אחרי שהאספקה הנוכחית תסתיים".

סוכנויות הידיעות

צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

מעריב אונליין

צה"ל עצר 15 מבוקשים בחשד למעורבות בפעילות טרור ביו"ש, ארבעה מהחמאס

כוחות צה"ל מג״ב ושב״כ עצרו ברחבי הגזרה 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, ארבעה מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס. במבצע לסיכול טרור בבית אומר שבחטיבת עציון הכוחות תחקרו עשרות חשודים וסרקו אחר אמצעי לחימה, נמצא ציוד צבאי. במהלך המבצע התקיימו הפרות סדר אלימות שכללו יידוי אבנים לעבר הכוחות וחסימות צירים, הלוחמים השיבו בירי, זוהו פגיעות. בכפר ג׳בע שבמנשה בוצע ירי הושלכו מטענים לעבר הכוח שהגיב בירי. בכפר אל פוואר שבחטיבת יהודה הוחרמו כלי נשק, רימון ותחמושת. בעיר בית לחם איתרו הלוחמים רובה, אקדח מאולתר, תחמושת והוחרם אופנוע גנוב.

אלון חכמון

אזעקות נשמעו בצפון הארץ

אזעקות נשמעו בצפון הארץ, בדישון ומלכיה.

אלון חכמון

אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים שבעוטף עזה.

מעריב אונליין

דו"צ: ירי בוצע משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ויקינטון, לא היו נפגעים

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ובמרחב יקינטון. אין נפגעים. כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.
 

מעריב אונליין

צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שניסו לבצע ירי משטח לבנון

צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שניסו לבצע ירי משטח לבנון לשטח ישראל. בנוסף, צה"ל השמיד עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה. 
 

מעריב אונליין

דיווח פלסטיני: ישראל תקפה ברצועה את ביתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה

דיווח פלסטיני: ישראל ירתה טיל לעבר ביתו ברצועה של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה.

סוכנויות הידיעות

דובר צה"ל על האזעקה באילת: לאחר תחקור, מדובר בהתרעת שווא

האזעקה באילת: מדובר צה"ל נמסר כי בהמשך לדיווח הראשוני, מערכות צה״ל זיהו מטרה חשודה שהתקרבה לשטח מדינת ישראל. לאחר תחקור, מדובר בהתרעת שווא.

טל לב רם

אזעקה נשמעה באילת

אזעקה נשמעה באילת.

טל לב רם

הפעילות הקרקעית נמשכת: לוחמי חי״ר ושריון נלחמו ב-15 מחבלים בצפון הרצועה

במהלך היממה האחרונה פעלו לוחמי חי״ר ושריון בפיקוד חטיבה 460 בצפון רצועת עזה, באזור ממנו זוהו ניסיונות רבים לתקוף את כוחות צה״ל באמצעות פירי מנהרות ומתחמים צבאיים. הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, חשפו פירי מנהרות ששימשו לצורכי טרור ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון. באחד מהקרבות אתמול, נלחמו לוחמי חי״ר ושריון ב-15 מחבלים בצפון הרצועה. הלוחמים חיסלו מספר מחבלים והכווינו טנקים שהשמידו שלוש עמדות תצפית של חמאס. כמו כן, במהלך פשיטה ממוקדת בדרום רצועת עזה, כוחות שריון והנדסה בפיקוד אוגדת עזה פעלו למיפוי מבנים ונטרול מטענים. במהלך הפעילות, נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. בתגובה, ביצעו הלוחמים ירי פגזים לעבר המחבלים וחיסלו אותם. 

טל לב רם

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את תקיפת האמבולנס ליד בית החולים שיפא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את תקיפת האמבולנס ליד בית החולים שיפא שבעיר עזה, שבו נסעה חוליה של מחבלים. "אני מזועזע, התמונות של הגופות הזרוקות ברחוב הן נוראיות", אמר גוטרש. הוא הוסיף שהמצב ההומניטרי בעזה הוא בכי רע, וחזר על קריאתו להפסקת אש ולשחרור השבויים והחטופים. 

סוכנויות הידיעות
תיעוד מתקיפת חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. באדיבות דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל
עובדות חשובות


  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


    משטרה - 100
    מגן דוד אדום -101
    מכבי אש - 102
    מוקד חברת חשמל - 103
    פיקוד העורף - 104 
    מוקד עירוני - 106\107
    מוקד זק"א - 1220
    מוקד איחוד הצלה - 1221