עדכונים חיים

"זבל": קריאות מחאה הופנו לעבר נתניהו בתום נאומו בטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה

ישראל מרכינה ראש ומתייחדת עם 25,040 בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל. הנשיא הרצוג בטקס לזכר חללי פעולות האיבה: "מסמל את התהום שבין אהבת החיים לבין המפלצתיות"

בנימין נתניהו בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך)
בנימין נתניהו צילום: צילום מסך

"זבל": קריאות מחאה הופנו לעבר נתניהו בתום נאומו בטקס הממלכתי

"זבל": קריאות מחאה הופנו לעבר נתניהו בתום נאומו בטקס הממלכתי.

מעריב אונליין
יצחק הרצוג בטקס לזכר חללי פעולות האיבה צילום: צילום מסך

הנשיא הרצוג בטקס לזכר חללי פעולות האיבה: "שילוב בלתי אפשרי של מוות וחיים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בטקס לזכר חללי פעולות האיבה. "אנחנו נפגשים היום כשליבנו מוצף, מצולק ומזועזע. כשאנחנו עוד רחוקים מלעכל מלבין את עול הכאב שאנחנו נושאים מאז ה-7 באוקטובר. שילוב בלתי אפשרי של מוות וחיים, של כאב ואהבה של געגוע ויגון עצום", ציין. 

עוד הוסיף לדבר על הכאב העצום: "אנחנו מעלים את זכר הנופלים האהובים שנרצחו ונטבחו. ב-7 באוקטובר איבדנו מאות צעירים באירוע אחד נורא, שמסמל את התהום שבין אהבת החיים לבין המפלצתיות. מתקפת ה-7 באוקטובר הייתה מתקפה על הזכות שלנו במולדתנו האחת והיחידה. אנחנו מתאבלים על חללי ה-7 באוקטובר, ומאז בכל הארץ - בצפון, בדרום ביהודה ושומרון ובכל שאר המקומות". 

מעריב אונליין

החל הטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה

טקס הזיכרון הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה מתקיים כעת. 

מעריב אונליין
רה"מ נתניהו בפתיחת טקסי יום הזיכרון צילום: עמית שאבי, פול

נתניהו: "מלחמת העצמאות שלנו טרם הסתיימה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל. "המלחמה נסובה בדיוק על זה - או אנחנו או מפלצות חמאס", ציין. 

עוד הוסיף: "האם יש מזור לכאב האישי שחותך בבשר החי? התשובה האמיתית היא לא. אין מזור. יש חיים אבל הפצע נשאר לעד. מלחמת העצמאות שלנו טרם הסתיימה. היא נמשכת בימים אלו".

מעריב אונליין

גנץ: "כגודל האסון בשבעה באוקטובר - כך גודל הנחישות הישראלית"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס לפני זמן קצר ליום הזיכרון הקשה, בצל המלחמה: ״משפחות יקרות, בבית העלמין כאן ובחלקות ברחבי הארץ, קבורים גיבורים. וביננו מתהלכים גיבורים – אלו ששרדו ונפגעו בגוף ובנפש. כולם, בכל תפקיד שמילאו, בחרו לשרת את עמם. כל חריטה על מצבה של נופל שנוסף לשורת החללים, היא חריטה בספר הגבורה של העם היהודי כולו. הגבורה להיות חלק מצבא ההגנה לישראל, מעם ישראל.

מעריב אונליין
רונן בר ראש השב"כ צילום: יונתן זינדל

רונן בר בטקס יום הזיכרון שהתקיים במטה השב"כ: " יום קשה לי באופן אישי"

טקס לזכר חללי מערכות ישראל התקיים הבוקר במטה השב"כ. ״זה יום קשה לכל משפחה שכולה, זה יום קשה לכל אזרח, זה יום קשה לכל עובד שב״כ, זה גם יום קשה לי באופן אישי", ציין ראש השב"כ רונן בר. 

עוד הוסיף: "השנה, לצערנו, נוספו תמונות רבות של אזרחים שנטבחו ושל לוחמות ולוחמים שנהרגו. לוחמים שלנו, של צה"ל, של המשטרה, של כוחות ההצלה ושל כיתות הכוננות. יחד נלחמנו, יחד נפלנו, יחד נקום". 

אלון חכמון

אלפי בני משפחה, חברים ומוקירים בבית העלמין בקרית שאול

אלפי בני משפחה, חברים ומוקירים פוקדים הבוקר את קברי יקיריהם בבית העלמין קרית שאול. חלקם הלכו למעלה מחצי שעה מהחנייה ועד להגעה לשער הכניסה. בדרך לבית העלמין עמדו מאות פעילים מתנועת "חופשי בארצנו", טקס הזיכרון יחל בשעה 11:00.

משה כהן
בית העלמין הצבאי בהר הרצל צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ב-11 תישמע הצפירה ולאחריה יחל הטקס הממלכתי לזכר החללים

ישראל מרכינה ראש ומתייחדת עם 25,040 בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל. בשעה 11:02, מיד לאחר הצפירה, יחל הטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל.

מעריב אונליין

גלנט בטקס הזיכרון בהר הרצל: "זו מלחמה שתימשך עד שנמוטט את חמאס ונחזיר את חטופינו"

שר הביטחון גלנט בטקס הקראת השמות בהיכל הזיכרון בהר הרצל: ״זו מלחמת אין ברירה, מלחמה שתעצב את חיינו בעשרות השנים הבאות. זו מלחמה שתימשך עד אשר נשיב את חטופינו, נפרק את שלטון החמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ונחזיר את השגשוג והיצירה למדינת ישראל ואת החיוך לפניהם של אזרחיה״.

מעריב אונליין
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בעקבות החיץ בבית העלמין: "המשפחות השכולות יצאו במופגן כשבן גביר יישא דברים"

הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב" אבי אשכנזי התייחס ב-103FM ליצירת ההפרדה בין המשפחות השכולות לרחבת הטקס בבית העלמין באשדוד: "חיץ של גדרות זה מראה מאוד כואב, זה המקום שאמור לאחד את כל העם".

לאייטם המלא

103FM
איריס חיים צילום: צילום מסך חדשות 12

איריס חיים: "חייבים לחגוג את יום העצמאות, אם זה יהיה רק יום זיכרון - אז החמאס ניצח"

איריס חיים, אמו של יותם חיים שנורה בשוגג על ידי כוחותינו ברצועת עזה, עם מסר חד וחלק בימים המורכבים הללו: "מדינת ישראל חייבת להמשיך. זה סמל לעצמאות שלנו, סמל לחוזק שלנו".

לידיעה המלאה

מעריב אונליין
בן גביר בטקס בבאר שבע צילום: REUTERS/ Nir Elias

הטקס באשדוד: גדרות יחצצו בין השר בן גביר למשפחות השכולות

מחסומים וגדרות יחצצו בין משפחות השכול באשדוד לבין רחבת הטקס הממלכתי בבית העלמין שבו ישתתף השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. כבר משעות הבוקר אתמול פעלו אנשי משרד הביטחון ליצור חיץ בין רחבת הטקס לבין חלקות הקברים של נופלי העיר אשדוד. "אני מזועזע. פעם ראשונה שמציבים גדרות בבית העלמין הצבאי להפריד בין המשפחות לבין רחבת הטקס. לאן הגענו?״ אמר בזעזוע, אריה אזולאי ראש עיריית אשדוד לשעבר. 

משפחות נופלים מתכוונות מחר להחרים את הטקס ובעת שבן גביר יישא הספד, הן תצאנה במופגן מבית העלמין. ״אנחנו לא ניתן לו את התענוג, לא נצעק ולא נתלהם פשוט נקום ונצא״, אמר אחד מבני המשפחות.

אבי אשכנזי

חשש מעומסים יוצאי דופן בבתי העלמין הצבאיים

המשטרה תפרוס כ־15 אלף שוטרים לסיכול פעילות חבלנית עוינת ופיגועים, וכן הסדרת התנועה ושמירה על ביטחון הציבור, במהלך טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בבתי העלמין ובמרכזי תרבות, וכן במהלך יום העצמאות במוקדי קהל, בהם פארקים, חופי הים ונתיבי טבע. 

במשטרה אף נערכים לעומסים יוצאי דופן בדרכים המובילות לבתי העלמין הצבאיים ובתוכם, בגלל מספר החללים הגדול השנה. לדברי רפ"ק דרור מזרחי, ראש תחום הנחיה מבצעית באגף המבצעים, "הדגש כמובן מופנה לעבר ערב יום הזיכרון, יום הזיכרון למחרת בבוקר, החיבור הרגשי אל ערב יום העצמאות וכמובן יום העצמאות שלמחרת".

אלון חכמון מתן וסרמן
חיילים בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

אירועי יום הזיכרון: הרשימה המלאה

11:02 - מטס חיל האוויר יחלוף מעל בית העלמין הצבאי בהר הרצל ומעל היכל הזיכרון.

משה כהן