עדכונים חיים

אחרי העימותים בת"א: תלונה הוגשה למח"ש על אלימות נגד מפגינים

יום השיבוש הלאומי בעיצומו: עימותים פרצו בין המשטרה למפגינים בתל אביב בעקבותיהם 11 מפגינים פונו לבית החולים, 39 נעצרו. הוגשה תלונה למח"ש בטענה לשימוש בכוח מופרז נגד המפגינים

המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב עימותים בין המשטרה והמפגינים נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

שלל הפגנות, עצרות, תהלוכות ושיירות כלי רכב חקלאיים בחוצות ערים, צירי תנועה וצמתים הם רק חלק מאירועי "יום השיבוש הלאומי" במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. במשטרה הודיעו כי הם יפעלו באפס סובלנות להפרות סדר ופגיעות ברכוש ובסמלי שלטון, וכי לא יאפשרו חסימת צירי תנועה שלא אושרה מראש על ידם.

39 מפגינים נעצרו עד כה. בנוסף, 11 מפגינים פונו לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול כשהם סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף. פצוע אחד הורד לחדר ניתוח ושניים נשארו לאשפוז. אחד הפצועים ספג חבלה משמעותית באוזנו בעקבות פגיעת רימון הלם. 

המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מגנה בחריפות את התנהלות המשטרה בפיזור ההפגנה בת"א

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מגנה בחריפות את התנהלות המשטרה בעת פיזור ההפגנה היום בת"א, שבמהלכה נזרקו רימוני הלם לעבר המפגינים וצוותי תקשורת. כתב חדשות 13, רוני שצ׳וצ׳נסקי, נפגע וטופל במקום. יש לשמור מכל משמר על חופש הביטוי וחופש הסיקור.

קיץ ברבנר
המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג פלאש 90

הוגשה תלונה למח״ש על שימוש בכוח מופרז נגד מפגינים בתל אביב: "לחקור את המפקדים בשטח"

עו״ד אמנון יצחקניא הגיש כעת תלונה למח״ש בגין שימוש בכוח מופרז נגד המפגינים בתל אביב. עו״ד יצחקניא אמר: ״המראות מתל אביב של אנשים נורמטיביים נגדם הופעל כוח בלתי סביר בעליל של רימוני הלם חייב להחקר. עיתונאי ערוץ 13 נפגע מרימון הלם תוך כדי ביצוע תפקידו העיתונאי, על כך לא ניתן לעבור לסדר היום כאילו לא קרה דבר. דורש פתיחת חקירה נגד מפקדי הכוח המשטרתי בשטח".

אלון חכמון

המארגנים: "אין שום תיעוד של זריקת אבנים - כי זה אירוע שקרה רק במוחו הקודח של בן גביר"

מארגני יום השיבוש הלאומי: ״מבקשים מהתקשורת לא להדהד את השקר של הטרוריסט בן גביר כי נזרקו אבנים. מדובר בעבריין מורשע בעבירות טרור עם גיליון הרשעות של משפחת פשע שלמה. יודגש כי אין שום תיעוד של זריקת אבנים - כי זה אירוע שקרה רק במוחו הקודח של זורק האבנים בן גביר״. 

מעריב אונליין
המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג פלאש 90

עימותים בין המשטרה למפגינים ששוב חסמו את איילון

עימותים בין המשטרה למפגינים ששוב חסמו את איילון. 

מעריב אונליין
המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג פלאש 90

מספר העצורים באירועי המחאה עלה ל-39

39 עצורים עד כה באירועי המחאה ברחבי הארץ. 

אלון חכמון
לפיד בהפגנה נגד הרפורמה: "נמשיך להיאבק עד שננצח" (צילום: עידו רימון)

לפיד הגיע להפגנה בתל אביב: "נמשיך עד שננצח"

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע להפגנה למען הדמוקרטיה בתל-אביב: ״עזבנו את הכנסת ובאנו הנה היום מפני שאם יש מאבק בין הממשלה לבין עם ישראל אנחנו בצד של עם ישראל. אני קורא למשטרה להתעלם מהניסיון הפוליטי המסוכן וחסר האחריות של השר בן גביר לנסות להלהיט את הרוחות ולנסות לגרום ליותר אלימות ויותר אנרכיה. 

"המפגינים פה מאחורינו הם פטריוטים ישראלים ואנשים שאוהבים את מדינת ישראל. שמגינים על מדינת ישראל, זהו מאבק על דמותה של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו נמשיך להיאבק עד שננצח".

מתן וסרמן
המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג פלאש 90

38 עצורים עד כה באירועי מחאה ברחבי הארץ

38 מפגינים נעצרו עד כה באירועי המחאה ברחבי הארץ. 

אלון חכמון

טייס קרב במילואים נעצר בחשד לתקיפת שוטרים ברמת השרון

במהלך ההפגנות נעצר טייס קרב במילואים, תושב רמת השרון, שהיה במחאה בכפר הירוק. על פי החשד הטייס הדף את מפקד תחנת גלילות סנ"צ ארז כעתבי שביצע את מעצרו במקום, הוא חשוד בהפרת סדר ובתקיפת שוטרים. 

אלון חכמון

תושב הדרום נעצר בחשד להפרת סדר סמוך למדרשת בן גוריון

תושב הדרום נעצר בחשד להפרת סדר  ואי ציות להוראות שוטרים סמוך למדרשת בן גוריון. במחאה בכביש 40  הובערו צמיגים תוך ניסיון לחסום את ציר התנועה בניגוד לחוק.

ארנולד נטייב
עימותים במהלך המחאה נגד הרפרומה במערכת המשפט (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה טוענים: חפצים ובקבוקים הושלכו לעבר כוח הפרשים בתל אביב

אלון חכמון
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: REUTERS/Amir Cohen

כתב חדשות 13 נפצע לאחר שנפגע מרימון הלם בהפגנה בת"א | תיעוד דרמטי

לכתבה המלאה

קיץ ברבנר
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: אריק מרמור, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון למפכ"ל: "הוראת השר בן גביר נגד המפגינים היא לא חוקית"

התנועה לאיכות השלטון למפכ"ל:  "התנהלות משטרת ישראל במוקדי ההפגנות במהלך השעות האחרונות מטרידה מאוד. חופש ההפגנה והמחאה הן זכויות יסוד במשטר דמוקרטי. הוראת השר בן גביר לנקוט ביד קשה נגד המפגינים היא לא חוקית. דווקא בימים בהם המערכת הפוליטית מבקשת להשתלט על כל מוסדות השלטון ולרסק את הדמוקרטיה הישראלית, נדרשת חשיבות כפולה ומכופלת בעצמאות המשטרה. התנועה קוראת למפכ"ל לשמור על חופש ההפגנה והמפגינים ולהכיל את ההפגנות בצורה מכובדת כפי שהמשטרה נהגה עד כה".

ממטה המאבק נמסר: ״אנו קוראים לממשלת ישראל להפסיק את מעצר הטייסים, הלוחמים במיל' וזריקת רימוני ההלם. אתם קורעים את עם ישראל לגזרים״.

אלון חכמון אברהם בלוך

נתניהו: "נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל". 

אלון חכמון
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: אבשלום ששוני

מפגין נפצע קל באוזנו; המשטרה עושה שימוש במכת"זיות

מפגין נפצע באורח קל באוזנו. במקביל, המשטרה החלה להשתמש במכת"זיות לפיזור ההפגנה.

מעריב אונליין
איתמר בן גביר, יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,תומר נויברג, פלאש 90

בן גביר: "המפגינים אנרכיסטים, להשתמש בכל האמצעים"; לפיד: "קורא למפכ"ל להתעלם"

לכתבה המלאה

אלון חכמון
עימותים בין מפגינים לשוטרים בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

רימוני הלם בלב ת"א: עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים בדרך השלום

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בחיפה צילום: דוברות המשטרה

תושב חיפה נעצר בחשד לתקיפת שוטרים במהלך ההפגנה בעיר

במהלך הפגנה הנערכת כעת בצומת מת"מ שבחיפה, החלו  המפגינים לחסום את הכביש. על מנת למנוע סכנה של פגיעה במפגינים ביקשו השוטרים מהמפגינים להתפנות מהכביש. אחד המפגינים סירב בתוקף להתפנות למרות הפצרות השוטרים והחל לתקוף את אחד השוטרים באמצעות ידיו. 

המפגין נעצר לחקירה בתחנת משטרת חיפה בגין הכשלת השוטרים ותקיפת שוטר. בהתאם לממצאי החקירה המשטרה תשקול האם לבקש להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע צילום: ללא

מפגינים חסמו את שדרות רגר בבאר שבע

ארנולד נטייב
בנימין נתניהו צילום: מרק ישראל סלם

בן גביר: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי בתל אביב עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי וסממ"ז תל אביב במשטרה תנ"צ דוד פילו: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה".

"מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא", הוסיף.

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ראש אגף דוברות במשטרה: "לא נאפשר את סגירת איילון ואלימות נגד שוטרים"

ראש אגף דוברות במשטרה: "מה שאנחנו רואים עכשיו זה פורעי חוק. לא נאפשר את סגירת איילון ואלימות נגד שוטרים. קורא למפגינים לעלות לצומת קפלן".

מעריב אונליין
מעצר מפגין בתל אביב צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שבעה מפגינים נעצרו בנתיבי איילון וסמוך לכפר סבא

ארבעה מפגינים נעצרו בנתיבי איילון בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. במקביל, שני חשודים  הפרת הסדר נעצרו במחלף אלישמע סמוך לכפר סבא ולאחר שסירבו להנחיית השוטרים נעצרו במקום. מפגין נוסף עוכב לחקירה.

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

המשטרה בוחנת שימוש במכת"זיות ופרשים

המשטרה בוחנת כניסה של מכת"זיות ופרשים לטיפול במפרי הסדר בהפגנה בתל אביב. גורמים במשטרה: "ככל שהבלגאן יימשך, המשטרה תפעיל גם פרשים וגם מכת"זיות במידת הצורך". 

אלון חכמון
איתמר בן גביר צילום: ללא

גורמים במשטרה: "בן גביר לא מנחה אותנו, הוא יכול להביע את דעתו אבל מפה עד לניהול המרחק עצום"

גורמים במשטרה הודפים את הטענה לפיה המפכ"ל קיבל תדרוך מהשר בן גביר בעקבות הסרטון שהעלה דובר השר, בו נראה לכאורה בן גביר מצביע על אחד ממסכי הטלוויזיה: "ההפך הוא הנכון, השר קיבל סקירה על מה שקורה ועל תגובת המשטרה. הוא לא ניהל את החפ"ק וגם לא יכול לנהל את החפ"ק. הוא הגיע לזמן קצוב, עודכן במה שקורה ועזב את החפ"ק. השר לא מנחה אותנו, הוא מקבל עדכונים על הנעשה בשטח ויכול להביע את דעתו וזו זכותו הלגיטימית, אבל מפה עד לניהול המשטרה המרחק עצום. המפכ"ל, ראש אגף המבצעים ומחוז תל אביב הם אלו שמנהלים את המאבק מול המפגינים. כל טענה אחרת היא אמירה מן הפה אל החוץ המצוצה מן האצבע"

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

המשטרה: שיבושי תנועה בנתיבי איילון, צומת נמיר רוקח נפתח לתנועה

שיבושי תנועה בנתיבי איילון עקב צעדת מוחים בירידה ממחלף ההלכה לכיוון דרום. כוח משטרה פועל במקום. מנגד, צומת נמיר רוקח נפתח לתנועה.

אלון חכמון
מחאת הסטודנטים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: מחאת הסטודנטים)

סטודנטים מעשרות קמפוסים מפגינים ומשבשים את התנועה; שלושה נעצרו

סטודנטים מעשרות קמפוסים מפגינים ומשבשים את התנועה בנקודות שונות בארץ. המשטרה עצרה  3 סטודנטים שהביעו את מחאתם על פעולות הממשלה.

מחאת הסטודנטים נמסר:  "נראה שהאכיפה הבררנית מובילה את המשטרה, 20 עצורים באיילון במוצ"ש האחרון ו6 עצורים בעקבות הפרעות בחווארה. היום אנחנו משבשים את המדינה, עד שהדהירה המסוכנת לעבר הפיכה משטרית תעצר!"

אליאב בטיטו
המחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: אבשלום ששוני

עמותת אחים לנשק: "אחד העצורים - חברו לצוות של נתניהו מסיירת מטכ"ל"

בעמותת אחים לנשק טוענים כי " אחד העצורים היום הוא חברו לצוות של בנימין נתניהו, לוחם בסיירת מטכל עזרא ברנע". עוד אמרו כי "מעצרו מסמל בדיוק את מה שקורה כאן: סיירת מטכ"ל במעצר, ונתניהו שבוי של בן גביר. אנחנו קוראים לנתניהו לבחור באחים לנשק ולעצור את המהפכה המשפטית במקום לעצור את חבריו לצוות".

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה בתל אביב: נחסמו העליות למחלף השלום; המשטרה מפזרת את המפגינים מצומת נמיר

בשל המחאה בקרית הממשלה (צומת בגין/קפלן ת"א).  הרחובות הבאים נחסמו לתנועה: 

▪️⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין.
⁦▪️⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
 (התנועה מופנת לשיקועים)
⁦▪️⁩ גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). 

אלון חכמון

המחאה בתל אביב: נעצרה חשוד בתקיפת שוטרת

נעצרה חשודה בתקיפת שוטרת במהלך המחאה ברחוב סלמה בתל אביב

אלון חכמון
מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

שישה מפגינים נעצרו במחלף הכפר הירוק

שישה מפגינים נעצרו במחלף הכפר הירוק בחשד הפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. במקביל, בעקבות מחאה המתקיימת בתל אביב חסמה המשטרה את צומת רוקח נמיר לכל הכיוונים. 

מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

אלון חכמון

בן גביר הנחה את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים: "לא נאפשר מרי אזרחי"

בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בלילה בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים. לדברי השר בן גביר: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

בתגובה לדבריו, מסרו ראשי המחאה: "משתמט שהורשע בתמיכה בטרור לא יטיף למאות אלפי קצינים, הורים, אנשי רפואה שהם אנרכיסטים. הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה נידון לכישלון. כשהממשלה מנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה, התנגדות אקטיבית היא לא זכות - היא חובה אזרחית. שיתעסק בדבר היחיד שהוא מבין בו: הסתה בסרטוני טיקטוק״.

אלון חכמון
מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות (צילום: מיכאל פובולוצקי)

מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות בתחנת ת"א ההגנה

מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות בתחנת ת"א ההגנה. אחד המפגינים שחסמו את הכניסה לרכבת אמר למעריב: "אנחנו משתדלים לא להרים ידיים ולא לפעול באלימות. אנחנו נגד הפיכה משטרית ודיקטטורה. בישראל לא תהיה דיקטטורה".

מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות (צילום: פרטי)מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות (צילום: פרטי)

ארנולד נטייב
מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט בכביש 1 (צילום: דב גזית)

כביש 1 נחסם לתנועה

במסגרת המחאה, חסמו מספר מפגינים את התנועה בכביש 1, סמוך למחלף שער הגיא. כוחות משטרה פועלים במקום לפתיחת הציר והשבת הסדר על כנו. תנועת כלי רכב הנוסעת מזרחה, מופנית בשלב זה לכביש 38.

מחאה בכביש 1 (צילום: דב גזית)מחאה בכביש 1 (צילום: דב גזית)

יובל בגנו אלון חכמון

שינויים בהסדרי התנועה בירושלים

בעקבות מחאה שצפויה להתקיים בירושלים, להלן צפי שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב החל משעות הבוקר וחסימת הרחובות הבאים:

  • רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין). 
  • רחוב רוטשילד נחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.

אלון חכמון
הפגנות "יום השיבוש", שידור באדיבות וואלה!
לוח הזמנים המלא:
  • 16:00 – הפגנה בגן הוורדים בירושלים
  • 17:00 – יום זעם בצומת כרכור
  • 19:00 – הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים
  • 20:00 – הפגנה ברחבת בית אריאלה בתל אביב