עדכונים חיים

יום השיבוש נמשך: מאות הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים, אלפים מחו במרכז תל אביב

מוקד ההפגנות כנגד הרפורמה המשפטית עבר לירושלים, שם מאות הפגינו מול מעון רה"מ בעיר. בכרכור מפגינים חסמו כביש וסירבו להתפנות, על אף שנעשה נגדם שימוש במכת"זית

מחוץ למספרה של שרה. קרדיט: אור אדר מפגינים מחוץ למספרה של שרה נתניהו (צילום: אור אדר)

יום השיבוש הלאומי במחאה על ההפיכה המשפטית נמשך: מוקד המחאה עבר הערב (רביעי) לירושלים עם הפגנה רבת משתתפים מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בעיר. זאת, לאחר שבשעות הצהריים והבוקר המחאה התמקדה בתל אביב ובמרכז. 39 מפגינים נעצרו, ביניהם בתו של שופט בבית המשפט המחוזי, ו-11 מפגינים פונו לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול רפואי בעקבות עימותים עם שוטרים. 

מפגינים בדרום טוענים: חייל ירד ממשאית צבאית ואיים באמצעות נשקו האישי
נתניהו: "חופש ההפגנה אינו רישיון לאנרכיה, לא יכולים לקבל חסימת כבישים"

שרה נתניהו צילום: אוליבייה פיטוסי

לאחר שאלפים הפגינו מול המספרה בה הסתפרה: שרה נתניהו חולצה מכיכר המדינה

לאחר שאלפים הפגינו מול המספרה בה הסתפרה: שרה נתניהו חולצה מכיכר המדינה. 

מתן וסרמן

לפיד קרא למפגינים בכיכר המדינה: "תנו לשרה נתניהו לצאת לביתה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הצטרף לקריאות לפזר את ההפגנה ולאפשר לשרה נתניהו לצאת מהמספרה בכיכר המדינה: "אני קורא למפגינים בכיכר המדינה לאפשר לשרה נתניהו לצאת לביתה. המאבק שלכם ושלנו הוא נגד ההפיכה המשטרית והרס הדמוקרטיה".

מתן וסרמן
מיאומאות מפגינים מחוץ למספרה בה היתה שרה נתניהו צילום: אבשלום ששוני

בן גביר: "מגבה את המשטרה לפעול כדי להגן על שרה נתניהו"

השר בן גביר גינה את ההפגנה בכיכר המדינה, מול המספרה בה הסתפרה שרה נתניהו: "חבורת אנרכיסטים פריבילגים שלא מצליחים להשלים עם הפסד צורב בבחירות ואיבוד השלטון, צרים על אשת ראש הממשלה ולעזאזל חופש התנועה. דמוקרטיה, עלאק. מגבה את המשטרה לפעול במהירות וככל הנדרש, כדי להגן על חייה".

מעריב אונליין בשיתוף קורל חוטה
מפגינים מחוץ למספרה בה היתה שרה נתניהו צילום: אבשלום ששוני

נתניהו: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להפגנה מחוץ למספרה בה מסתפרת רעייתו שרה בכיכר המדינה בתל אביב. "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב", אמר נתניהו. "אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מיד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו".

מעריב אונליין
מאות מפגינים מחוץ למספרה (צילום: אבשלום ששוני)

אלפי מפגינים מול מספרה בכיכר המדינה בה הסתפרה שרה נתניהו

מצור על שרה נתניהו או מחאה לגיטימית? בזמן שאירועי יום השיבוש הלאומי בעיצומם, אלפי מפגינים מחוץ למספרה בכיכר המדינה בה נצפתה מסתפרת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. רה"מ נתניהו גינה את האירוע, כינה אותו "חציית קווים אדומים" ותבע מהאופוזיציה להגיב בגינויים. לכתבה המלאה

מעריב אונליין

בעקבות מחאה בקריית הממשלה: רחובות מרכזיים בתל אביב נחסמו לתנועה

בעקבות מחאה המתקיימת בקרית הממשלה בתל אביב בצומת בגין/קפלן הרחובות הבאים נחסמו לתנועה. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים.

הרחובות החסומים: 
⁦▪️⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין.
⁦▪️⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום
⁦▪️⁩ גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). 
▪️העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום
▪️שד' שאול המלך מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים. 

אלון חכמון
בנימין נתניהו צילום: מרק ישראל סלם

נתניהו על המפגינים: "חופש ההפגנה אינו רישיון לאנרכיה, לא יכולים לקבל חסימת כבישים"

במקביל להפגנות ואירועי המחאה של "יום השיבוש הלאומי" ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה לתקשורת בה יצא נגד המפגינים וטען: "חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה". 

נתניהו אמר: "חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה, ואיננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה כי מדינה ריבונית לא יכולה לסבול אנרכיה. בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הוויכוח, יש קווים אדומים שאסור לחצות ואין זה משנה כמה עמוק הוויכוח, כמה הוא סוער, כמה וא מטלטל את הנפש, הקו האדום החד והברור הוא איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה". 

מעריב אונליין

מאות מפגינים כבר הגיעו להפגנה בבית אריאלה בתל אביב

מאות מפגינים כבר הגיעו להפגנה בבית אריאלה בתל אביב. 

מעריב אונליין
מפגינים בירושלים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מאות מפגינים מול ביתו של רה"מ נתניהו בירושלים

מאות מפגינים כבר הגיעו למחאה מול ביתו של רה"מ נתניהו בירושלים. 

מעריב אונליין
כתב חדשות 13 נפצע לאחר שנפגע מרימון הלם. צילום: באדיבות חדשות 13

המפכ"ל שוחח עם כתב חדשות 13 שנפגע מרימון הלם משטרתי

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח לפני זמן קצר עם כתב חדשות 13 רוני שצ׳וצינסקי שנפצע מרימוני הלם שהשליכו לעברו שוטרים בעת שסיקר את ההפגנה בתל אביב. המפכ״ל איחל לכתב בריאות אחלמה וחזרה מהירה לעבודתו ככתב שטח המסקר את האירועים הבולטים במדינה ביום יום. 

המפכ״ל הדגיש בדבריו עם הכתב את חשיבות העבודה העיתונאית ובנוסף ציין שכל עוד המפגינים לא הפעילו אלימות נגד שוטרים המשטרה הכילה את ההפגנה וכי נתיבי איילון נחסמו למשך 45 דקות. המפכ״ל : ״ברגע שהופעלה אלימות נגד השוטרים נתתי הנחייה להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות״.

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה בכרכור (צילום: דוברות המשטרה)

גם אחרי השימוש במכת"זית: נמשכת המחאה בצומת כרכור, 4 נעצרו

בשעות האחרונות פועלים כוחות משטרה ממרחב מנשה לפינוי צומת כרכור תוך שימוש באמצעים לפיזור המון, זאת לאחר שהמפגינים התיישבו באמצע הכביש והתבקשו מספר פעמים ע"י מפקד המשטרה במקום לפנות את הצומת ללא הצלחה. עד כה נעצרו במקום 4 חשודים שסרבו להתפנות וגרמו לעומסים כבדים במקום.

כוחות משטרה ולוחמי מג"ב נמצאים כאמור במוקד האירוע בצומת כרכור תוך מאמץ מרכזי להגן על זכות חופש הביטוי ויחד עמה חופש התנועה. בשלב זה נפתח כביש 65 בחזרה לתנועה.

אלון חכמון
המפכ״ל בשעה זו בחפ״ק של מחוז ירושלים סמוך לכנסת מקבל סקירה ממפקד מחוז ירושלים. שימוש חופשי צילום: ללא

המפכ"ל בהערכת המצב: "יש שוטרים שנפצעו כתוצאה מאלימות מפגינים"

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לנוכח אירועי המחאה שהתקיימו במהלך היום ברחבי ולקראת שורת מחאות המתוכננות אל תוך הערב. 

בתום הדיון אמר המפכ״ל: "האירועים היום קשים ומעציבים. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר הפרות של הסדר הציבורי ולא נאפשר פגיעה ברכוש ובסמלי שלטון. לצערי היום בזמן שאנחנו עמלים על מנת לאפשר חיים סדירים לכלל האזרחים לצד המחאות היו מי שהפרו את הסדר, פגעו בשוטרים, פגעו ברכוש ומנעו מהשוטרים למלא את משימתם".

אלון חכמון
אירוע חריג במחאה בצומת קמה. באדיבות מעיין גולני

אירוע חריג בדרום: חייל עוכב לחקירה בחשד שכיוון נשק על מפגינים ואיים עליהם

לפני זמן קצר במהלך היערכות למחאה באזור מחלף קמה, הבחינו השוטרים המוצבים במקום במשאית צבאית העומדת באמצע הכביש וחייל שירד ממנה עומד מול המוחים, לאור חסימת הכביש ולטענת המוחים כי החייל איים עליהם, פעלו השוטרים מיד ועיכבו את החייל לחקירה בתחנה, צה"ל עודכן באירוע ומצ"ח בדרכם לקבל אחריות על החייל המעוכב.

אחד המפגינים סיפר: "עמדנו מסביב לכביש, היו שם שוטרים ששמרו עלינו ועל הכיכר, באמצע הכיכר הוא האיץ, כמעט עלה הניידת, ואז יצא עם הנשק וצעק על המפגינים ועוכב בידי השוטרים".

ארנולד נטייב

מאות מפגינים נמצאים ברחוב בלפור בעיר

מאות מפגינים נמצאים כעת ברחוב בלפור בירושלים, זאת עם תחילת המחאות בעיר הערב. 

אלון חכמון
מכת"זית המשטרה במחאה נגד הרפורמה המשפטית בכרכור (צילום: דוברות המשטרה)

למרות שימוש במכת"זית: מאות מפגינים בכרכור לא התפנו מהמקום

מאות מפגינים נמצאים כעת סמוך לצומת כרכור, וחסמו את כביש 65. על אף השימוש במכת"זית ע"י המשטרה, המפגינים סרבו להתפנות מהמקום. 

אלון חכמון
לוח הזמנים המלא:


  • 19:00 – הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים
  • 20:00 – הפגנה ברחבת בית אריאלה בתל אביב