במסגרת הפרויקט הצפוי להימשך כשנתיים, יוצבו על עמודי תאורה כ-100 אלף יחידות תאורה חכמות, המתבססות על טכנולוגיה חדשנית שתסייע לחשמול עמודי התאורה, שדרוג מצלמות התנועה ושילובן עם חיישני מהירות, תוך השגת חיסכון תפעולי, צריכת חשמל מופחתת והפחתה ניכרת בפליטת מזהמים.
למשימה, בחרה ניסקו בפנסי הלד האיכותיים לתאורת רחוב– LAVI, המתאפיינים במספר רב של פוטומטריות ייחודיות ובזוויות הארה שונות. גופי התאורה יספקו תאורה ממוקדת באתרים ספציפיים של תוואי הכביש – כבישים ישרים וצמתים, תוך השגת יעילות אורית גבוהה של למעלה מ- Lm/w 150, גוון אור של 3000K ומקדם מסירת צבע גבוה יותר בהשוואה לתאורת הנל"ג, אשר יסייעו לזיהוי אובייקטים טוב יותר ולמניעת תאונות דרכים. לגופי ה- LAVI, אורך חיים גבוה במיוחד של כ-100 אלף שעות עבודה (לעומת תאורת הנל"ג המסתפקת בכ-25-28 אלף שעות עבודה) והשגת עוצמת הארה זהה לתאורת נל"ג, תוך שימוש רק בפחות ממחצית צריכת החשמל הנדרשת.
כחלק אינטגרלי משמירה על סביבה ירוקה יותר, הגופים החדישים אינם פולטים חום, מביאים לחיסכון משמעותי בפליטת CO2, בעלי ספקטרום אור רחב יותר לעומת תאורת הנל"ג בעלת הגוון הצהוב, והם מאופיינים בהתקנה ובתחזוקה נוחות.
גופי התאורה יוצבו לאורך כבישים ראשיים כגון: 443, 444, 40 ו-57. בסיום הפרויקט, יוכלו הנהגים והנוסעים בנתיבי ישראל ליהנות משדרוג בחוויית נסיעה - ללא ריצוד וסנוור, בעוד הסביבה כולה תיהנה מיעילות אורית גבוהה ומסביבה ירוקה יותר.