אפליקציה חדשנית מסייעת ללקויי ראייה להתנייד באוטובוסים

חברת דן מפעילה יישומון בשם "סטפ היר" - רמקול חכם "שמקריא" לנוסע את זמני ההגעה של הקו. האפליקציה מתריעה בפני הנהג כי אדם עם מוגבלות ממתין לו בתחנה הבאה

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
הודיה, לקוית ראייה, על אוטובוס דן
הודיה, לקוית ראייה, על אוטובוס דן | צילום: דן תחבורה

אפליקציה חדשנית תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנייד באוטובוסים של חברת דן. היישומון החדש, שמופעל כ"פיילוט" בקו 67 של דן בתמיכת המרכז לעיוור בישראל, מסייע ללקויי ראייה ולאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים לדעת כאשר אוטובוסים מגיעים לתחנות, וכן מסייע לנהגים לדעת כשהנוסעים רוצים לעלות לאוטובוס.

לפי נתונים של מכון ברוקדייל והביטוח הלאומי, אנשים עם מוגבלות מהווים 18% מהאוכלוסייה בישראל. אדם עם עיוורון או לקות ראייה שנוסע בתחבורה הציבורית חווה קושי יומיומי של פספוס הקו שלו, בעיקר בתחנה מרובת קווים. הוא מתקשה לזהות את הקו שלו, ולכן לא יכול לסמן לנהג שהוא רוצה לעלות. עד שהוא מברר איזה קו הגיע, פעמים רבות האוטובוס ממשיך.

האפליקציה החדשה, "סטפ היר", מביאה לזיהוי מדויק של התחנה בעזרת ה"שלט הקולי" המותקן בתחנה - רמקול חכם המופעל רק כאשר אדם עם האפליקציה נמצא בקרבתו. הקול הנשמע מהרמקול ב"שלט הקולי" שבתחנה מהווה סיוע חיוני ללקויי הראייה למצוא ולזהות אותה.

כאשר הנוסע מגיע לתחנה, האפליקציה מקריאה לו את הקווים המגיעים לתחנה ואת זמני ההגעה הקרובים. לאחר שהנוסע בוחר את הקו הרצוי לו, נשלחת הודעה לנהג כי אדם עם מוגבלות ממתין בתחנה הבאה.

שתי דקות לפני שמגיע הקו הרצוי לו, הנוסע מקבל התראה קולית שהקו מגיע. האפליקציה מסייעת גם לנוסעים הנעזרים בכיסא גלגלים - הנהג יודע לעצור קרוב לתחנה ולמדרכה כדי להוציא את הרמפה המאפשרת עלייה מונגשת לאוטובוס. המשתמשים מקבלים התראה על הגעת הקו, ויכולים להתכונן בזמן.

תגיות:
תחבורה ציבורית
/
בעלי צרכים מיוחדים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף