אחת מתופעות הלוואי של מלחמת חרבות ברזל היא הפגנת האחדות שמאפיינת את החברה שלנו מאותו בוקר נורא ב-7.10. עם ישראל התגייס בכל עוצמתו ורוחו לסייע לחיילים ולתושבים שנאלצו לעזוב את ביתם ולחיות בתנאים לא פשוטים בכלל. אחד הסקטורים שנפגע קשות הוא סקטור העצמאים. בעלי העסקים הקטנים בדרום, בעלי החנויות, המסעדות, תרבות הפנאי, התיירות המקומית ועוד.
חלק מרכזי בהליך השיקום הוא לתת להם את האפשרות לחזור להתפרנס בכבוד, להשיב את חייהם ואת העסקים למסלולם. המטרה היא להציל את העסקים ביישובי העוטף להעניק להם ביטחון כלכלי לשנים קדימה.
לקראת חג הפסח, עמלים סמנכ"לי מחלקות משאבי האנוש בארגונים הגדולים וראשי ועדי העובדים כדי לרכוש עבור העובדים תו מתנה לחג. החזון של מקימי התו הוא שארגונים גדולים במשק ירכשו את תו המתנה עבור העובדים שלהם, שסמנכ"לי השיווק ירכשו אותו עבור הלקוחות שלהם כמתנה לחג, ושהסולידריות המרגשת של החברה הישראלית כולה תבוא לידי ביטוי בכך ש"תו 8" יהיה התו הפופולארי ביותר, שבאמצעותו יזרום כסף לעסקים הקטנים בעוטף. אז, כתוצאה מכך, בשש אחרי המלחמה, המוני ישראלים ירדו דרומה עם תו קניה והרבה רצון טוב לממש לא רק את תו המתנה, אלא את זכות הקיום שלנו כאן כחברה בריאה ומאוחדת שלא משאירה אף אחד מאחור.
תו 8, הוא תו שניתן לממש בכלים דיגיטליים (כלומר, אין חובה להגיע פיזית לנגב המערבי, אך זוהי זכות גדולה), וגם באופן פיזי. גובה התווים עומד על כ-100, 200 או 500 ש"ח לתו.