בעוד משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים להחזרה של השירות באופן מלא בקו הנגב המערבי, ככל הנראה, אילוצי בטחון והנחיות הצבא מונעות זאת. שירות הרכבות בתחנת שדרות יפעל בין השעות 6:00 בבוקר ל-22:00 בלילה (בקירוב), בתדירות של רכבת אחת מידי שעה (לכל כיוון). הרכבת מנחה את הנוסעים שיעדם או מוצאם מתחנות אחרות וצפוניות יותר, לבצע החלפת רכבות בתחנות באר שבע ומשם ימשיכו ליעדם.
כתוצאה מכך הרוחות סוערות ביישובי הנגב המערבי שחוזרים אט אט לביתם. התושבים המאוכזבים קיוו שעורק התחבורה הזה ישרת אותם לא רק בכיוון דרום. נסיעה לכיוון צפון באמצעות הרכבת עם החלפה בבאר שבע אינה יעילה עבורם, משום שהיא מאריכה את זמן הנסיעה מאוד. היעדר מענה עבורם צפונה באמצעות הרכבת צפוי להמשך כשנתיים.
כרגע מסתמן שכמה מאות מיליוני שקלים יושקעו באמצעי מיגון שיאפשרו לרכבות לדהור גם צפונה בביטחון. קטע מסילה הסמוך לקיבוץ ארז הוא הבעייתי, הצבא טוען שהוא חשוף מדי. הדברים האלה מעלים תהייה אצל רבים, האם הפתרון לטווח הארוך הוא עוד התמגנות? האם כשתסתיים הלחימה, עדיין המצב בנגב המערבי יהיה כזה של חשש מירי מכיוון עזה?