לדבריו, "במקום לשים את כל יהבנו בסדר יום לאומי, חינוכי, של שלושה מיליון תלמידים - בארבע השנים האחרונות, שלושה שרים, שישה מנכ"לים. כל שר עוד לא מספיק להיכנס לתפקיד, הוא מאבד קשר עין עם התוכנית הלאומית ועוסק בסדר יום משלו. מה אורך חיי סדר היום של השר החדש? כאורך הקדנציה, שנה וחצי".
עם זאת הוא הדגיש כי "את המצב הזה אפשר לשנות. מתשעה אחוז בחמש יחידות מתמטיקה הגענו ל־16, הגיעו לחמש יחידות באנגלית באופקים ובחצור ובאום אל־פחם, לכן צריך לעשות שלושה דברים ולהחזיר את המערכת ליכולות שלה ויש בה יכולות. האחד זה לחזור חזרה לתוכנית החינוכית הממלכתית, הדבר השני, מגייסים חמישה-שישה אנשים מהמעלה הראשונה, לא אנשים פוליטיים ולא אנשים שלא מבינים במערכת החינוך".
"תראי את הדור הזה, תראי איך הוא משתלב במדעים וברפואה ובצבא ובביטחון, תראי איזה הישגים. מי שהוציא את רוח החינוך ממפרשי מערכת החינוך זו התזזיתיות הפוליטית. כל דבר שצריך להוציא מהמערכת מעבירים למשרד אחר. צריך לדאוג לחרדים? ממנים שר חרדי, צריך לדאוג לציונות הדתית? ממנים סגן שר שיהיה אחראי, ככה לא בונים מערכת", הוסיף.
"אני חושב שאפשר לנטר את המערכת הזו מכל הפוליטיזציה כי מבינים שזה כישלון, זו לא הצלחה. מה שבלבל את המערכת הזו אלה המינויים הלא מתאימים", סיכם.