כך במקרה של חברת "הפניקס" שאישרה פעמיים ושללה פעמיים, לאחר תקופה קצרה, את גמלתו הסיעודית של חולה פרקינסון במצב קשה, והכל בכדי לחמוק מתשלום הגמלה המגיעה לו. חולה במחלה מתקדמת, כרונית וחשוכת מרפא? לפי הפניקס, תלוי באיזה יום.
האיש סובל מפרקינסון בדרגת חומרה גבוהה עם רעד קשה בגפיים ופגיעה בשיווי המשקל ובמקביל גם מסרטן בשלפוחית השתן, בעיות אורתופדיות, ירידה קוגניטיבית וזאת רק רשימה חלקית. כמו בעשרות מקרים שפרסמנו כאן לאורך השנים, גם במקרה הזה הביטוח הלאומי מצא את האיש סיעודי לכל דבר ועניין הזקוק להשגחה וטיפול יומיומי. בדיוק למצבים האלה שגמלת הסיעוד מהמדינה לא מכסה את עלותם, נועדו פוליסות הביטוח הסיעודי הקבוצתי דרך קופות החולים.
בתביעה אותה הגישו לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה עורכי הדין רפאל אלמוג ואריאל גולד ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, מתואר כי המשפחה ביקשה להפעיל את הפוליסה ורופא מטעם הפניקס קבע שהאיש אכן עומד בתנאיה. בכל זאת ניתנה לו רק זכאות זמנית לתגמולים מותנית בבדיקה חוזרת, אף שמדובר במחלה חשוכת מרפא כידוע. בעקבות "חקירה סמויה" הופסקה לחצי שנה זכאותו ורק אחרי שהמשפחה התחננה לבדיקה חוזרת נשלח שוב רופא שמצא כי מצבו אף החמיר. אבל שוב אישרה החברה רק שנה של תגמולים והגדילה לעשות ולהפסיק אותם אחרי שלושה חודשים, שוב אחרי "חקירה סמויה" שהעלתה כי הוא "עצמאי משטען".
"מדובר בהתנהלות צינית ומכוערת, לא חוקית בעליל, הגורמת להתעמרות קשה בחולה סיעודי חסר אונים, תוך שלילת המקור היחיד המאפשר לו לקבל סיוע במצבו הקשה" אומר עו"ד אלמוג שמספר כי מדובר בשיטה של ממש. אלמוג וגולד תובעים בשם המבוטח תגמולים מלאים שנגזלו מהאיש בסף 90 אלף שקלים והטלת ריבית עונשית על הפניקס.
מקבוצת הפניקס נמסר בתגובה: "החברה תגיב לטענות במסגרת כתב ההגנה ובהליכים המקובלים. ממידע שהתקבל ומיעוץ רפואי שקבלנו עולה כי לא מתקיים מקרה מזכה כהגדרתו בפוליסה. יודגש כי החברה פועלת בהתאם להוראות הדין מתוך אחריות מלאה לכלל המבוטחים. תשלומי תביעות לא מוצדקות פוגעות במבוטחים".