הקו הירוק, שאורכו המלא יגיע ל-39 קילומטרים ויכלול 62 תחנות, צפוי להיות אחד מקווי הרכבת הקלה הארוכים בעולם. במקטע הדרומי צפויים לנסוע למעלה מ-3,500 נוסעים בשעה לכל כיוון. הקו המלא, שיחבר בין חולון וראשון לציון בדרום לבין הרצליה בצפון, צפוי להיפתח במהלך 2030.
במקביל מתקדמות העבודות על הקו הסגול, שיעבור בשמונה רשויות מקומיות ויכלול 46 תחנות. הקו צפוי להוביל כ-256 אלף נוסעים ביום, בתדירות שיא של 4 דקות. לאחרונה הוחלט על הארכת הקו בגבעת שמואל, כך שישרת גם את אוניברסיטת בר אילן ותושבי דרום פתח תקווה.
שני הקווים החדשים יצטרפו לקו האדום הפועל מאז אוגוסט 2023. רשת הקווים המלאה תכלול גם את הקו הכחול והקו החום, שיופעלו בשלב ראשון כקווי מערכת אוטובוסים מהירים (BRT). הפעלת הרשת המלאה צפויה להפחית משמעותית את כמות כלי הרכב הפרטיים במטרופולין תל אביב ולצמצם את עומסי התנועה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד התחבורה ובחברת נת"ע למצוא פתרון אופטימלי שיאפשר את התקדמות העבודות במקביל על רשת הרכבות הקלות בגוש דן, הנחוצה למדינת ישראל כמו אוויר לנשימה. בעזרת השם, נזכה לחנוך את הקו הסגול ואת חלקו הדרומי של הקו הירוק תוך פחות מארבע שנים, על אף העיכובים שנגרמו עקב הקורונה ומלחמת חרבות ברזל. אני בטוחה כי כבר בשנים הקרובות נראה כיצד מערכת התחבורה בישראל עוברת מהסתמכות על רכב פרטי לשימוש יומיומי בתחבורה ציבורית. התקדמות הקו הסגול והירוק, הם סיבה לאופטימיות ולראייה חיובית של העתיד. יחד נגיע אל היעד עוד לפני המועד המתוכנן".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "תוכניות העבודה המעודכנות, הכוללות קיצור משמעותי של לוחות הזמנים, הם פרי חזונה ומדיניותה חסרת הפשרות של שרת התחבורה רגב, אשר כבר בתחילת הקדנציה שלה הכריזה כי לא תאפשר גרירת רגליים והתמשכות פרויקטי תשתית מרכזיים לאורך שנים. הפתרון שעליו עמלו צוותי עבודה משותפים של משרד התחבורה, חברות התשתית, הרשויות המקומיות והזכיינים מוכיח כי עם הובלה נחושה ואחראית של השרה מירי רגב ניתן לרתום את כל הגופים והאינטרסים השונים לקידום מטרה משותפת, ולהגיע לפתרונות שמקצרים באופן משמעותי את זמני הביצוע וחוסכים מיליונים למשק״.