"הקו האדום" של הרכבת הקלה בירושלים – מנווה יעקב עד להדסה עין כרם – נחנך לאחר שנים ארוכות של הליכי תכנון ועבודות ביצוע.

במסגרת שדרוג והארכת "הקו האדום", הוא מחבר מעתה את כל חלקי ירושלים, מנווה יעקב ופסגת זאב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום. מטופלים, בני משפחות ואנשי צוות בהדסה עין כרם יוכלו מעתה להגיע באמצעות הרכבת הקלה למרכז הרפואי.

"הקו האדום" המשודרג כולל כעת שבעה ק"מ נוספים של מסילות ובהם 12 תחנות חדשות: ארבע תחנות חדשות בצפון – עד לשכונת נווה יעקב, ועוד שמונה תחנות בדרום-מערב ירושלים, המשרתות את קריית יובל, קריית מנחם, עיר גנים, צומת אורה, הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה עין כרם. על פי הצפי, שדרוג "הקו האדום" צפוי להוסיף כ-30 אלף נסיעות ביום, בתדירות גבוהה.

"הקו האדום" הושק בטקס חגיגי, בו השתתפו, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר אריאל בוסו וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

"אנחנו ממשיכים לחבר את ירושלים עם פרויקט תחבורתי שישנה את פני העיר. הרכבת הקלה היא הרבה יותר ממסילות וקרונות – היא עורק חיים המחבר את העיר, מקל על התנועה, מחזק את הכלכלה המקומית ומאפשר לאלפי משפחות להגיע מהר יותר לעבודה, ללימודים ולמוקדי הבריאות והמסחר", ציין נתניהו.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי "היום אנו עדים לצעד משמעותי נוסף במהפכת התחבורה בירושלים, המשתלבת בחזון שלנו לשיפור איכות החיים, הגברת הבטיחות בדרכים, יצירת קישוריות וחיבוריות והפחתת יוקר המחיה". לדבריה, "הקו האדום" המשודרג הוא מערכת תחבורה מתקדמת המחברת שכונות, אנשים וקהילות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בטקס כי "הממשלה משקיעה בירושלים סכומים חסרי תקדים כראוי לעיר הקודש והבירה".

ראש העיר משה ליאון הוסיף: "הארכת 'הקו האדום' של הרכבת הקלה מהווה חלק ממהפכה תחבורתית הפוקדת את ירושלים בשנים האחרונות ומציינת שלב חשוב נוסף בדרך להוצאתה של ירושלים מהפקקים".