"קלינאיות תקשורת מדגישות את החשיבות של חשיפה לצלילים ולחריזה בספרים, המסייעת לילדים לפתח מודעות פונולוגית, שהיא היכולת לזהות ולעבד את צלילי השפה", אומרת עולא בדארה – קלינאית תקשורת מחוזית בשירותי בריאות כללית ירושלים, לקראת היום הבינלאומי לספרי ילדים, שיצויין מחר (רביעי).
היום הבינלאומי לספרי ילדים, אשר צויין לראשונה בשנת 1967, חל ביום הולדתו של הנס כריסטיאן אנדרסן, ב-2 באפריל 1805 בדמרק. בדארה מציינת עוד, כי קריאת ספרי ילדים גם מסייעת למודעות פונולוגית, המהווה בסיס חיוני לרכישת קריאה וכתיבה. "קלינאיות תקשורת מדגישות את החשיבות של חשיפה למילים חדשות ומגוונות בספרים", היא מסבירה – "קריאת ספרים לילדים יכולה לעזור להם להבין את המשמעות של מילים חדשות וללמוד להשתמש בהן בהקשרים שונים".
היא מסבירה עוד, כי קלינאיות תקשורת מדגישות את החשיבות של שימוש בשפה עשירה ומגוונת בעת קריאת ספרים לילדים. "מומלץ שההורים ישתמשו באינטונציה, בהבעות פנים ובמחוות גוף כדי להפוך את הקריאה למעניינת ומרתקת יותר". קלינאיות תקשורת גם מדגישות את החשיבות של דיון על הסיפור עם הילד.
"מומלץ שההורים ישאלו שאלות על הסיפור, יעודדו את הילד להביע את דעותיו ויעודדו אותו ליצור קשרים בין הסיפור לבין חייו", היא ממליצה עוד – "קלינאיות תקשורת יודעות להמליץ על סוגי ספרים המתאימים לגיל ולשלב ההתפתחותי שבו הילד נמצא. בנוסף, הן מתאימות את אופן הקריאה ליכולות הקשב והריכוז של הילד".
"קריאת ספרים לילדים היא השקעה חשובה ומשמעותית בהתפתחותם. מומלץ לכם להקדיש זמן קריאה קבוע עם ילדכם, ולבחור ספרים המתאימים לגילו ולתחומי העניין שלו, היא מסכמת – "ילדים יכולים להבין וליהנות מספרים עם אוצר מילים ומבנים תחביריים מורכבים יותר, מאלו שהם יכולים לקרוא. הקשבה לקריאה מאפשרת לילדים להתמקד בהבנת הסיפור, הדמויות והעלילה, בלי להתמקד בפענוח המילים. והחשוב מכול - חשיפה לספרים מעוררת סקרנות ודמיון ומטפחת אהבה לקריאה עצמאית לכל החיים".