בעיריית ת"א התגאו בעבודות הרכבת הקלה - התושבים פחות: "זה אסון"

תושבי תל אביב זועמים על הודעת מיטל להבי שעבודות הרכבת הקלה בארלוזורוב יימשכו עד 2028. רבים טוענים שהפרויקט מתנהל באיטיות, פוגע בעיר ושהיה עדיף לבנות רכבת תחתית במקום עילית

מאיה כהן צילום: צילום עצמי
הרכבת הקלה (צילום: אבשלום ששוני) | צילום: אבשלום ששוני

"עדכון: רחוב ארלוזורוב נכנס לשלב עבודות הפיתוח! שמחה לעדכן שהעבודות ברחוב ארלוזרוב סיימו בימים אלה את שלב אינפרא 1 ונכנסות לשלב אינפרא 2 - של הנחת תשתיות חישמול ופיתוח רציפי התחנות", כתבה להבי בהתלהבות, והוסיפה כי העבודות "צפויות להסתיים ב-2028". כן, קראתם נכון - 2028, שלוש שנים נוספות של עבודות תשתית שכבר הפכו את חיי התושבים לבלתי נסבלים וזה עוד לפני העיכובים שאנחנו כבר מורגלים להם.

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל־אביב-יפו
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל־אביב-יפו | צילום: ינאי יחיאל

במקום לבחור בפתרון המקובל במטרופולינים מתקדמים בעולם – רכבת תחתית – בחרו מקבלי ההחלטות בפתרון זול יותר, אך בעל השלכות הרסניות על המרחב העירוני: רכבת קלה עילית. פתרון שלדברי המבקרים, לא רק שאינו עונה על הצרכים האמיתיים של העיר, אלא אף מחמיר את בעיות התנועה הקיימות.

רחוב ארלוזרוב בתל אביב
רחוב ארלוזרוב בתל אביב | צילום: עיריית תל אביב – יפו וחברת נת''ע

השאלה הגדולה שמרחפת באוויר היא – האם מדובר בטעות היסטורית שתלווה את תל אביב לדורות? עיר שבמקום להשקיע בפתרון אמיתי וארוך טווח, בחרה בפתרון חלקי, פוגעני ובלתי מספק.

רק הזמן יגיד אם הפרויקט השאפתני יצדיק בסופו של דבר את המחיר הכבד שמשלמים תושבי העיר במשך שנים ארוכות, או שמא ייזכר כטעות תכנונית היסטורית שהייתה יכולה להימנע.

תגיות:
תל אביב
/
הרכבת הקלה
/
עבודות הרכבת הקלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף