"עדכון: רחוב ארלוזורוב נכנס לשלב עבודות הפיתוח! שמחה לעדכן שהעבודות ברחוב ארלוזרוב סיימו בימים אלה את שלב אינפרא 1 ונכנסות לשלב אינפרא 2 - של הנחת תשתיות חישמול ופיתוח רציפי התחנות", כתבה להבי בהתלהבות, והוסיפה כי העבודות "צפויות להסתיים ב-2028". כן, קראתם נכון - 2028, שלוש שנים נוספות של עבודות תשתית שכבר הפכו את חיי התושבים לבלתי נסבלים וזה עוד לפני העיכובים שאנחנו כבר מורגלים להם.
במקום לבחור בפתרון המקובל במטרופולינים מתקדמים בעולם – רכבת תחתית – בחרו מקבלי ההחלטות בפתרון זול יותר, אך בעל השלכות הרסניות על המרחב העירוני: רכבת קלה עילית. פתרון שלדברי המבקרים, לא רק שאינו עונה על הצרכים האמיתיים של העיר, אלא אף מחמיר את בעיות התנועה הקיימות.
השאלה הגדולה שמרחפת באוויר היא – האם מדובר בטעות היסטורית שתלווה את תל אביב לדורות? עיר שבמקום להשקיע בפתרון אמיתי וארוך טווח, בחרה בפתרון חלקי, פוגעני ובלתי מספק.
רק הזמן יגיד אם הפרויקט השאפתני יצדיק בסופו של דבר את המחיר הכבד שמשלמים תושבי העיר במשך שנים ארוכות, או שמא ייזכר כטעות תכנונית היסטורית שהייתה יכולה להימנע.