נציין כי במערכת הביטחון מתנגדים להקמת הנמל תעופה בין לאומי חדש בנבטים. בסיס חיל האוויר בנבטים הוא בסיס אסטרטגי של חיל האוויר, המהווה את נמל הבית של הכלים האסטרטגיים של חיל האוויר, החל ממטוסי החמקן F35, טייסות הנחשון וכן מטוסי התדלוק של חיל האוויר לצד מטוסי השמשון.
במהלך המלחמה עם איראן, ניסו האיראנים והחות׳ים לפגוע בבסיס נבטים בטענה כי מדובר בבסיס האסטרטגי של ישראל. בשנים האחרונות לאחר שצה״ל רכש את מטוסי "האדיר", נדרש חיל האוויר לבצע שינויים מרחיקי לכת בכל הבינוי וכן המערך האבטחה סביב הבסיס.
לאחרונה התברר כי האמריקנים פועלים לבנות מערך האנגרים עבור מטוסי התדלוק החדשים שישראל רכשה ואמורים להגיע בשנתיים הקרובות.
תגובת מטה “הנגב ממריא מנבטים” להחלטת הממשלה לקדם את חלופת צקלג כשדה תעופה בינלאומי: ״ההחלטה שהתקבלה היום לקדם את חלופת צקלג כשדה תעופה בינלאומי חמש דקות מבאר שבע, היא החלטה מנותקת מהמציאות ואבסורדית בכל קנה מידה. מדובר בצעד שגוי, שנועד למטרה אחת בלבד: לקבור את האפשרות להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב, ולהכשיר את הקרקע להקמת השדה בעמק יזרעאל".
"מול צקלג, במרחק של שלוש דקות טיסה בלבד, עומד שדה התעופה בנבטים – מתקן צבאי ואזרחי שכבר הושקעו בו מיליארדים בהכשרתו כשדה בינלאומי. כל תכנון מחדש של שדה בצקלג יארך לפחות עשור, יתקל בהתנגדויות קשות מכל עבר, ובעיקר לא ייתן מענה לצורך המיידי של מדינת ישראל בשדה תעופה בינלאומי נוסף". בסבירו בתגובה.
"צוות התכנון, שדחף מתחילת הדרך להקים את השדה בעמק יזרעאל, מנסה כעת להסיט את הדיון לצקלג – חלופה מופרכת שמטרתה האמיתית ברורה לכולם: לקדם את תכנון השדה ברמת דוד ולהכשיל את חזון הנגב", האשימו בתגובת המטה.
"מטה המאבק של תושבי הנגב והעמק מודיע היום כי יחריף את צעדי המאבק, ולא ייתן יד להונאה הזו. נעמוד מול ראש הממשלה ומול כל מקבלי ההחלטות ונבהיר: ההחלטה על צקלג לא תביא להקמת שדה תעופה בנגב – אלא רק תבטיח שבפועל הוא יקום בצפון, תוך פגיעה אנושה בעתיד הנגב, בפריפריה וביכולת של מדינת ישראל לייצר מנוע צמיחה אמיתי בדרום״, סיכמו.