ומה המצב בישראל? מחקר איכותני שערכה לאחרונה פלטפורמת יד2, מיפה את הצרכים והקשיים העיקריים של בעלי העסקים הקטנים כאשר מדובר בפרסום. המחקר התמקד בעסקים שמנהלים בעצמם את הפרסום הדיגיטלי שלהם, והתבסס על שלוש קבוצות מיקוד בהשתתפות בעלי עסקים קטנים ובינוניים בענפי המסחר. נבחרו שלושה סוגי עסקים: כאלה שפועלים רק אונליין, כאלה שמשלבים חנות פיזית עם מכירות אונליין, וכאלה שפועלים רק מחנות פיזית.
רוב העסקים תיארו את השיווק הדיגיטלי כמרדף יומיומי אחרי לידים ומתחרים, תוך התמודדות עם אלגוריתמים משתנים והצורך להמציא מבצעים וקמפיינים מחדש. "מישהו מוריד ב-20 שקלים, אתה צריך להרים קמפיין חדש, מבצע חדש, להתאים את עצמך לאלגוריתם וחוזר חלילה".
בעלי העסקים שהשתתפו במחקר העידו כי מדובר בתהליך סיזיפי ומתיש, וכי כי הם לא יכולים להרשות לעצמם לעצור: השיווק נמשך לאורך כל השנה, עם שיאים עונתיים בתקופות חגים ומבצעים. כולם עושים שימוש יומיומי בכלים אנליטיים, כדי למדוד תוצאות פרסום - מחשיפות והקלקות ועד אחוזי המרה ומכירות.
המשתתפים מעידים כי אין להם נאמנות לפלטפורמה כלשהי, ואם ימצאו ערוץ יעיל יותר - יעברו אליו מיד. רוב בעלי העסקים הדיגיטליים מעדיפים שהפרסום יוביל ישירות לאתר העסק ולא לעמוד מוצר יחיד - כדי לחשוף את הלקוח הפוטנציאלי לכלל המוצרים ולחזק את הקידום האורגני במנועי החיפוש.
"ביד2, שלא כמו בפרסום בפלטפורמות כמו מטא או גוגל אדס, אין כאן צורך לעצב קריאייטיב, לנסח קופי או לדייק פילוח - פשוט מעלים מודעה של מוצר בקלות ובפשטות, והיא משתלבת באופן טבעי באתר, בדיוק כאשר שקונים מחפשים. כך מתקבלים לידים 'חמים' - לא קהל גולשים מזדמן, אלא אנשים שנמצאים בעיצומו של תהליך רכישה".