שדה תעופה חדש בישראל: 50 שנה אחרי - המנחת הצבאי הופך לאזרחי

מועצה אזורית הערבה התיכונה זכתה באישור הפעלה אזרחית עצמאית של מנחת עין יהב. "הזדמנות גדולה להרחבת ההיצע לתעופה אזרחית במספר מסלולים: התיירותי, הכלכלי והתעופתי"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
רכב פושבאק. אין רברס למטוס
רכב פושבאק. אין רברס למטוס | צילום: שאטרסטוק
2
גלריה

החברה לפיתוח ערבה, במועצה אזורית הערבה התיכונה, קיבלה לראשונה רישיון הפעלה אזרחית במנחת עין יהב (ספיר) מרת"א (רשות שדות התעופה האזרחית בישראל). כחלק מפיתוח המנחת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה מימון מלא להכנת תב"ע למנחת לפעילות מסחרית.

תב"ע זו תאפשר הפעלה, אחזקה ואחסנה של מטוסים ומסוקים חקלאיים, פרטיים, מסחריים וספורטיביים. השדה ימשיך לשמש את חיל האוויר בעתות חירום ויעניק שירותים תעופתיים ויבשתיים להטסת נוסעים בקווי תעופה פנים ארציים ואף יאשר תדלוק למטוסים מכל הסוגים.

מהקמת המנחת לפני 5 עשורים כמנחת חקלאי, בוצעה הפעילות האזרחית באמצעות חברות בעלות רישיון להטסת מטוסים קלים. וכעת תחל החברה לפיתוח ערבה בהפעלת תעופה אזרחית של המנחת. כיום פועלות במנחת מספר חברות במגוון ניסויים, ברובן כלי טייס לא מאוישים.

הערבה התיכונה - שר התחבורה דאז גד יעקבי
הערבה התיכונה - שר התחבורה דאז גד יעקבי | צילום: ארכיון עין יהב

מנחת עין יהב (ספיר) נבנה בשנת 1970 וממוקם כשני ק"מ צפונית מזרחית לספיר בשטח שיפוט מועצה אזורית הערבה התיכונה. בשנת 1989 החלו טיסות סדירות, וב-1991 החל שימוש במטוס נוסעים בעל 9 מקומות, ששימש אנשי חינוך, תעשייה ואת תושבי הערבה, בטיסות סדירות לערבה וממנה, זאת עד לסגירתו של שדה דב בת"א. כיום משמש המנחת בעיקר לחברות ניסויים וטיסנים ובזמן הקרוב ניתן יהיה לקיים פעילות של מטוסים קלים.

תגיות:
רשות מקרקעי ישראל
/
עין יהב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף