הצעד הדרוש כבר התבצע: חצי שעה מחיפה לת"א - זה כבר עניין של זמן

המדינה מקדמת את פרויקט "מסילות החוף", שיקצר את זמן הנסיעה ברכבת מחיפה לתל אביב לכ־30 דקות. הקו, שייושם עד 2029, יהיה כולו חשמלי ויעבוד במהירות של עד 250 קמ"ש. עלות הפרויקט: כ־15.5 מיליארד שקל

משה כהן צילום: מעריב אונליין
תחנת רכבת ישראל
תחנת רכבת ישראל | צילום: רויטרס
2
גלריה

לפי משרד התחבורה, הרכבת המהירה שתפעל על הקו תיסע במהירות של עד 250 קמ"ש ותהיה חלק מתוכנית לאומית נרחבת להקמת רשת רכבות מהירות מקריית שמונה ועד אילת. היעד לסיום העבודות נקבע לשנת 2029.

בשלב הראשון, לאחר שהושלמו הפקעות קרקע לאורך התוואי, תצא רכבת ישראל לביצוע עבודות הכנה מקדימות לאורך כ־70 ק"מ, מהתחנה בחוף הכרמל בחיפה ועד אזור שפיים. הקו כולו צפוי להיות חשמלי.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

הפרויקט ישתלב גם במיזם התשתיות הארצי להקמת רשת מסילות כפולה בין תל אביב, חיפה ובאר שבע, ויוביל להכפלת קווי הרכבת בין המרכז לפריפריה. עלות הפרויקט מוערכת בכ־15.5 מיליארד שקלים, והוא ייחשב לפרויקט התחבורתי הגדול והיקר ביותר שבוצע אי פעם על ידי רכבת ישראל. במקביל, נמשכות העבודות על פרויקט המסילה הרביעית באיילון – מהלך נוסף שמטרתו להגדיל את קיבולת הרכבות הארצית.

רגב הוסיפה כי היעד הוא להגיע עד 2040 לכ־300 מיליון נסיעות בשנה ברכבת – פי חמישה מהיקף הנסיעות כיום.

תגיות:
רכבת ישראל
/
מירי רגב
/
תל אביב
/
משרד התחבורה
/
קו הרכבת מתל אביב לחיפה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף