מאות בתי אב פונו בפתח תקווה לאחר פגיעת הטיל לבתי מלון שונים. בחלק מהמקרים, זמני השיפוץ צפויים להימשך חודשים ארוכים והדיירים נדרשים למצוא דירה בשכירות. "קשה מאוד למצוא דירה בשכירות באזור שנפגע בפתח תקווה, כי המחירים זינקו", סיפרה עוד הדיירת. "יש גם מקרים שהדירות יהיו מוכנות שוב לאכלוס בעוד חודשיים-שלושה, ואנחנו מבקשים לאפשר לנו להמשיך לשהות בבתי מלון עד שנחזור הביתה, או שיינתן לנו פרק זמן סביר כדי למצוא דירה בשכירות, שזו משימה לא פשוטה".
מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקווה עוטפת את 400 המשפחות שביתם נפגע מרגע המקרה - מכל כיוון אפשרי. מאות עובדי עירייה רתומים למענם בכל צורך שעולה, לרבות עובדים סוציאליים שנמצאים בכל בית מלון, וכן מגוון שירותים המונגשים על ידי מנהלת הסיוע העירונית שהוקמה כדי לתת מענים פרטיים ככל שנדרש".
עוד נמסר: "בנוסף, העירייה פועלת מול מס רכוש כדי לאפשר הארכת שהות במלונות, בהתאם לבקשות שהתקבלו. גורמי הרשות עומדים מול מס רכוש בקשר רציף על מנת שיטפלו בכל פנייה וייתנו מענה בהקדם ולשמחתנו, הרוב המוחלט מהמפונים קיבלו מענה ונמצאו עבורם פתרונות, כאשר השאר צפויים לקבל תשובה ממס רכוש".
ממס רכוש נמסר בתגובה: "הפינוי למלונות של דיירים בבניינים שנפגעו באורח קשה יועד מלכתחילה להיות פתרון קצר טווח - עד למציאת פתרון ארוך טווח כמו שכירת דירה חלופית. לפני כשבועיים הודיעה קרן הפיצויים למונים בבתי המלון כי השהות במלונות תתאפשר עד לא יאוחר מ-1 באוגוסט, וכי מי שמבקש להישאר מעבר למועד זה צריך להגיש בקשה לוועדת חריגים. כל הבקשות נבחנות לגופן ובהתאם לנסיבות".
בעקבות פניית "מעריב" דיירים קיבלו הודעות על הארכת שהותם בבתי מלון. "אמרו לנו שנעבור ממלון דניאל למלון אחר לחודש נוסף, ואז יבדקו שוב, בהתאם להתקדמות השיפוצים בבניין", סיפרה הדיירת.
בעקבות פניית "מעריב", מרשות המיסים נמסר בתגובה: "נפלה טעות בטיפול בבקשה של המשפחה לאישור חריג להישאר במלון. אנו מצרים על הטעות, שקרתה בשל עומס עבודה שוטל על המטפלים בבקשות. יצרנו קשר עם המשפחה דרך נציגנו בבית המלון וסיכמנו איתם במשותף על פתרונות דיור חלופי עד למעבר לביצת ששכרו. אנו מאחלים להם שיקום מהיר וקל".