התמונה שעמדה בלב הדיווח הציגה גברים מנופפים בכלי בישול ריקים מול משאית מזון – אך דקות לאחר מכן נראו מקבלים מנות אוכל. לפי גורמי תקשורת גרמניים, הסצנה נראית כתוצאה של תיאום עם צוות הצילום, באופן המעורר ספק באותנטיות שלה.
גם כלי תקשורת מוכרים בעולם כמו BBC, CNN, Stern ו"ניו יורק מגזין" פרסמו בעבר תמונות של פטייה – לעיתים קרובות תוך התמקדות בילדים, אמהות ומראות קורעי לב בתאורה מושלמת.
ברשתות החברתיות, פטייה אינו מסתיר את עמדותיו. בציור שהוא מציג בעמוד האינסטגרם שלו נראה לוחם עם הכיתוב "Presse" – לצד הסיסמה "לשחרר את פלסטין". את האיור יצר אמן אנטישמי מובהק, והסרטון האחרון ששותף בחשבונו כלל את הכיתוב: "לעזאזל עם ישראל". בנוסף, הוא משתף פעולה עם פלטפורמות המזוהות עם פעולות התנגדות אלימות נגד ישראל באירופה.
בעקבות הפרסום, פנה "בילד" לסוכנויות הידיעות המרכזיות. הסוכנות הגרמנית והסוכנות הצרפתית הצהירו כי לא ישתפו פעולה עם פטייה, וכי הן בוחנות בקפידה את רקע הצלמים ועמדותיהם. ברויטרס טענו כי כל תמונה שלהם עומדת בסטנדרטים מחמירים של אמינות, עצמאות ואובייקטיביות.
במקביל, איגוד העיתונאים הגרמני (DJV) פרסם אזהרה לפיה כל הצדדים הלוחמים במזרח התיכון עושים שימוש ציני בתמונות לצורך השפעה רגשית על דעת הקהל. לדבריהם, מדובר בטקטיקה נפוצה – הן מצד חמאס והן מצד ישראל, אשר מסרבת להכניס כתבים עצמאיים לעזה, מה שמשאיר את השליטה בתמונות בידי גורמים מקומיים בלבד.
היסטוריון הצילום הגרמני גרהרד פול הסביר ל"זודדויטשה צייטונג" כי בדרום רצועת עזה "חמאס שולט ב-100% מהפקת התמונות". לדבריו, המטרה ברורה: לייצר אהדה עולמית לפלסטינים ולעורר אנטגוניזם כלפי ישראל.
העובדה שצלמים בעלי אג'נדה פוליטית ברורה שולטים בתיעוד המצב בעזה, והפצת תמונות שנבחרו או בוימו בקפידה – מציפה שאלות קשות על תפקיד התקשורת בעידן של לוחמה תודעתית. התחקיר שפורסם ב"בילד" לא עוסק בהכחשת המצוקה האמיתית בעזה, אלא בקריאה לבחון לעומק מי מייצר את הדימויים – ולמה.