בימים אלו, העיר ירושלים נמצאת לקראת הישורת הקריטית של המבצעים ההנדסיים המורכבים ביותר שבוצעו בארץ ברכבות עירוניות, לחיבור הקו הירוק לקו האדום. עם השלמת הפרויקט, הקו הירוק - קו הרכבת הקלה השני בבירה - יימתח לאורך כ-20 קילומטרים, משכונת גילה בדרום ועד לקמפוס הר הצופים בצפון. הקו יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה ויכלול 41 תחנות.
כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו יופעלו שני קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי תושבים ומבקרים לרשת הרכבות בעיר.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת תחבורה היסטורית שתהפוך את ההתניידות ברחבי העיר למהירה, זמינה ונוחה מתמיד. החזון שלנו ברור: ירושלים תהיה הראשונה בישראל שתצא מהפקקים! אני מבקש להודות לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב ולאנשי משרדה, על מחויבות עמוקה לעיר ירושלים, ועל פועלם המתמשך לפיתוח התחבורה בעיר".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "העבודות המורכבות שמבוצעות בימים אלה מייצגות שיא של תכנון, ביצוע ושיתוף פעולה בין כל הגורמים. רשת הרכבות של ירושלים תהפוך אותה למודל תחבורתי לערים נוספות - נגיש, מקושר ומתקדם. ירושלים בדרך למהפכה תחבורתית גדולה ביותר. כעיר הבירה זוכה ירושלים לתשומת לב מיוחדת בכל הנוגע להשקעות בתשתיות התחבורה ובעיקר "בתחבורה הציבורית".
מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, תמיר כהן: "אנחנו בישורת האחרונה של המבצע ההנדסי המורכב ביותר שבוצע בארץ בפרויקט הרכבת הקלה - חיבור הקו האדום הקיים לקו הירוק החדש. זהו שלב קריטי לקראת פתיחת הקו הירוק, המתוכננת לשנה הבאה. אנו פועלים במלוא המרץ לעמידה בלוחות הזמנים, להחזרת השירות ולהשלמת מהלך תחבורתי היסטורי לעיר ירושלים".