ברכבת מדגישים כי מדובר בנוהל שגרתי, המופעל בימים חמים במיוחד, וכי עובדי אגף מסילה וסביבה מנטרים באופן שוטף את המסילות ומוודאים את תקינותן.
לפי הדו"ח, המסילה מתחילה להתרחב כבר ב־35 מעלות, וטמפרטורה של 45 מעלות נחשבת לסף מסוכן – כאשר קרני השמש עשויות להעלות את חום המתכת ב־20 מעלות מעבר לטמפרטורת האוויר. המשמעות: סכנה ממשית לבקיעת הפסים, האטת מהירות הנסיעה, ואף עצירתה המוחלטת במקרים קיצוניים.
תגובת רכבת ישראל: "כחלק מההיערכות של רכבת ישראל לשינויי האקלים, יישמה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, וביניהם מערכת חיזוי מזג אוויר רכבתית ייעודית – הראשונה מסוגה, המספקת בזמן אמת נתונים מטאורולוגיים והתרעות על סיכון לשריפות והצפות בתחנות, במתקני החברה ולאורך המסילות. המערכת מאפשרת היערכות מוקדמת ופעולות מניעה כגון גיזום צמחייה סמוכה למסילות באזורים בעלי התראה וקבלת החלטות תפעוליות נוספות בהתאם.
בנוסף, בימים אלו מתבצע פיילוט למערכת חיישנים לניטור רציף של טמפרטורות המסילה, המאפשרת מדידות מדויקות והבנת מגמות התחממות. כמו כן, הותקנו משטחי דריכה מבטון עבור אלמנטים חיוניים של חשמל ותקשורת, לשם הגנה מפני פגיעה במצבי שריפה ושיפור עמידות התשתיות בתנאי קיצון.
רכבת ישראל תמשיך להשקיע בטכנולוגיות חדשניות ולשתף פעולה עם מומחים בארץ ובעולם, כדי לצמצם את השפעות שינויי האקלים ולשמור על פעילות בטוחה ורציפה של מערך הרכבות בישראל".