"לקוחות שברחו בלי לשלם, כוסות שנשברו, ציוד שנפגע, וכמובן שגם המשך הערב לא היה עם הכנסות של ערב רגיל. תכפיל את זה בכלל העסקים בשוק, וקיבלת הפסד של 50-60 אלף על כלום, על קטטה מיותרת", הוא מתאר.
מאיר מציין שחלק מהלקוחות חזרו לשלם אחרי שהתברר שלא מדובר בפיגוע, ומדגיש שהוא לא מאשים אותם על שברחו. "לא רק שאני לא מאשים אף אחד, להפך – אני מעריך את הישראלים שהם עדיין מתפקדים במקרה כזה. הייתי מצפה שאנשים כבר יהיו אדישים בשלב הזה, אבל הם עשו מעשה וברחו, ומי שהיה צריך שלף נשק וכובע ורץ לכיוון הנכון. זה טבעי לחשוב שמדובר בפיגוע".
לדבריו, לא מדובר במקרה בודד אלא פשוט באחד שעלה לכותרות בגלל הסרטונים והתמונות שהופצו. "זה קרה שוב השבוע" הוא מפתיע, "פשוט השוק היה פחות עמוס אז לא הגיע לתקשורת. זה קרה גם לפני חצי שנה ולפני שנה. זו לא תופעה חדשה, וכל פעם כזו אנחנו, העסקים הקטנים, סופגים את הנזק".
"חשוב להבין שזה לא אירוע נקודתי אלא מתחילת המלחמה אנחנו סופגים. הרי העסקים בשוק מתבססים על תיירות פנים וחוץ. תיירות החוץ בכלל לא חזרה מאז האיראנים, ותיירות הפנים נפגעת. הנפח הכלכלי הוא לפי התנועה. אם יש שמונה חביות בירה מחוברות ושבוע אין לקוחות – אני מפסיד גם על המלאי שהתקלקל. אירועים כאלה גוררים זמן שהעסק עובד חלש, וזה מעלה את הפחת ופוגע בהכנסות".
מאיר, שמכיר היטב את שגרת החירום מהחזית, מתאר את האירוע האחרון כעוד תזכורת לכך שגם בעורף נושאים בעול המלחמה - לא רק דרך אזעקות או מטחי טילים. "אנשים מתוחים, על הקצה – פעם היו מצלמים באילת קטטה עם כיסאות, היום ישר חושבים שזה פיגוע ובורחים. גם עובדים כבר פחות רוצים לבוא, יש ממש פחד שמשתלט ומשפיע על העסקים".