לרשות החינוך בחבל עומדים תקציבים בהיקף 650 מיליון שקל – סכום שניתן גם בשנה שעברה, וממשיך גם השנה. לדבריהם, מערכת החינוך פותחת את השנה בתוכניות חינוכיות חדשניות, במערך תמיכה רגשי מקיף ובהשקעה נרחבת בתשתיות – כדי להבטיח שלכל ילד וילדה תהיה שנת לימודים בטוחה, מיטיבה ומלאת תקווה.
במנהלת מפרטים כי אחת היוזמות המרכזיות היא "סלי תקומה לחינוך" – תקציב ייעודי בגובה ממוצע של 10,000 שקל לילד לחמש שנים, מעבר לתקציב משרד החינוך. התקציב מנוהל במנגנון הגפ"ן (גמישות פדגוגית חינוכית): מחציתו על בסיס תוכנית בית־ספרית ומחציתו על בסיס תוכנית רשותית, כאשר לפחות 30% מוקצה למענים רגשיים.
בין התוכניות שמנהלת תקומה מציינת מופעלות באמצעות התקציב: חיזוק כוח אדם חינוכי בתחומים הפדגוגיים והרגשיים, תוכניות מוזיקה, טיפול באמצעות בעלי חיים, בניית מטבחים טיפוליים, הקמת חממות טכנולוגיות, מרחבי למידה ורגיעה ותשתיות תקשוב מתקדמות ללמידה מבוססת בינה מלאכותית. בנוסף, נבנו מרכזי חוסן קטנים בתוך בתי הספר ותוכניות נוספות מותאמות לרשות או לבית הספר.
במנהלת מוסיפים כי למערכת צורפו 37 רכזים ייעודיים למענה הוליסטי – ריכוז כלל המענים הרגשיים לתלמידים בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך.
בתחום החינוך הבלתי־פורמלי מדגישה המנהלת כי "החינוך הבלתי פורמלי מהווה את המפתח המשלים בתהליך הריפוי והשיקום… כלי תומך ומהווה גורם מסייע יסודי ומשמעותי במצבי משבר ובבניית יכולות חברתיות וחוסן". עוד נמסר כי לאור התפיסה הפדגוגית של משרד החינוך ולפי משנה ניהולית־פדגוגית, בכל רשות נבנתה תוכנית ייחודית באמצעות כספי תקומה.
במנהלת מציינים כי השנה יהיה דגש מיוחד על פיתוח מקצועי ותמיכה בצוותי החינוך: הכשרות להוראה חדשנית, כלים לעבודה עם תלמידים במצבי חירום וטראומה והובלת קהילות לומדות. כמו כן, הוגדלה מכסת אנשי הטיפול – פסיכולוגים חינוכיים, עובדים סוציאליים, מטפלים באומנויות ומדריכים טיפוליים – שיספקו שעות טיפול רגשי בבתי הספר. במערכת יופעלו גם, לפי מנהלת תקומה, תוכניות טיפוליות ייחודיות: מטבחים טיפוליים, חקלאות משקמת, חינוך "מלכלך" ותוכניות קהילתיות המחזקות תחושת שייכות וחוסן.
עוד לפי המנהלת, מקודמות יוזמות טכנולוגיות: פתיחת מרכזי מצוינות והרחבת תוכניות STEM בחוף אשקלון, שדרות ושדות נגב; הכנסת ציוד טכנולוגי מתקדם – כיתות חכמות, מרחבי סייבר; ושילוב כלים דיגיטליים ובינה מלאכותית בתהליכי הוראה ולמידה.