הרחוב המפורסם בישראל בכאוס מוחלט: "מדינת עולם שלישי, אין מדרכות, רק בורות"

קינג ג’ורג’ תמיד היה רחוב עם אופי. בין דיזנגוף סנטר לשוק הכרמל, בין חנויות בגדים לבתי קפה, בין דוכני פלאפל לשוק בצלאל. עכשיו הוא מגלם את הניגוד הכי תל אביבי שיש

מאיה כהן צילום: צילום עצמי
רחוב קינג ג'ורג'
רחוב קינג ג'ורג' | צילום: מאיה כהן
2
גלריה

בחלק הדרומי של הרחוב, בין רחוב רש”י לכיכר מגן דוד ואלנבי, השינוי כבר מורגש. המדרכות הורחבו, השביל לאופניים הושלם, והמרחב הציבורי מרגיש מסודר. העסקים עדיין לא שוקקים, אבל האזור מתחיל לחזור לחיים, אבל מדובר בנתיב אחד בלבד.

“אני כן מרגיש שיש קצת יותר קהל, יותר אנשים שמטיילים ברחוב”, אומר אילן, שמוכר ליד שוק בצלאל. “זה מתחיל להיראות נורמלי, אפילו נעים. אבל זה עדיין לא מספיק. כל עוד הצד השני סגור אין באמת זרימה”. מאיר, בעל חנות בגדים באותו אזור, מוסיף בזהירות: “זה נראה יותר טוב, ברור, אבל אנשים עוד לא ממש חזרו לקינג ג’ורג’. אלנבי חסום, התנועה חד סטרית, וזה עדיין לא באמת רחוב שוקק חיים”.

רחוב קינג ג'ורג'
רחוב קינג ג'ורג' | צילום: מאיה כהן

בעיה מרכזית שמעיבה על השיקום היא התחבורה הציבורית. נכון לעכשיו, השאטל קו 99 קינג ג'ורג', הוא הקו היחיד שעובר ברחוב, בין רחוב הדסה עד רחוב המכבי. החל מחודש אוגוסט התדירות שלו היא כל 9 דקות במקום 15, אך מעבר לכך אין קווים פעילים לאורך הרחוב, מה שהופך את ההגעה לאזור לא נוחה במיוחד עבור לקוחות וסוחרים כאחד.

ובינתיים, בצפון הרחוב, מאזור שדרות בן ציון ועד רחוב רש”י, העבודות בעיצומן. פועלים, טרקטורים, רעש קידוחים, גדרות ואבק שמכסה את חלונות הראווה. “ראיתי את מה שהיה בצד השני וחששתי מהרגע שזה יגיע אליי”, אומר ניר, בעל בית קפה בצפון הרחוב. “עכשיו זה הגיע. הכול חפור, אי אפשר לשבת בחוץ, אי אפשר להכניס לקוחות. אני רק מקווה שיסיימו את זה כמה שיותר מהר. אחרת יהיה קשה מאוד להחזיק מעמד”.

גם התושבים חשים את הפער. “זה אמנם יפה החלק הדרומי שכבר סיימו, אבל אצלנו זה נראה כמו מדינת עולם שלישי”, אומרת ענת, תושבת הרחוב. “אין מדרכות, רק בורות, רעש, אבק. אי אפשר לצאת עם עגלת תינוק בלי להיתקע”.

תגיות:
תל אביב
/
תחבורה ציבורית
/
עבודות בכביש
/
אלנבי
/
קינג ג'ורג'
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף