הוא מוסיף: ״עכשיו מה החלק הדפוק? אנחנו המלצרים, משלמים את המחיר הכבד. לרוב, מנקים לנו את זה מהמשכורת. אתה מקבל פחות בסוף חודש, לא מבין למה. שואל את האחראי - ואז הוא מסביר שזה בגלל התקרית עם הגניבה. ואז אתה מתווכח איתו, רק כדי להבין שאין לך יכולת לעשות שום דבר בנידון. והכסף שלך נעלם מהמשכורת. פשוט מאכזב״.
התופעה הפכה כה נפוצה, עד שהיא זלגה לרשתות החברתית טיקטוק, מלצרים ממסעדות חוף משתפים סרטוני ״סטורי טיים״ שבהם הם מספרים שזה קרה גם להם וחושפים את התסכול והכעס. סרטונים אלה, שזוכים לעשרות אלפי צפיות, מציגים סיפורים על שולחנות שנעלמו, חשבונות פתוחים, ומלצרים שרודפים אחרי לקוחות ש"שכחו" לשלם. התגובות ברשת חושפות את ממדי התופעה: "זה קורה כל הזמן", כותב מלצר אחד. "אנשים חושבים שזה מצחיק, אבל אנחנו משלמים על זה ביוקר".
אז מה אפשר לעשות מול תופעה שכזו? בעלי מסעדות מנסים למצוא פתרונות, אך האתגר גדול. חלקם דורשים תשלום מראש בכרטיס אשראי פיקדון אך הפתרונות האלה לא תמיד יעילים. "בימים עמוסים, אי אפשר לעקוב אחרי כל שולחן", מסביר רועי. "ואנשים יודעים את זה". עד שיימצא פתרון, נראה שהמלצרים ימשיכו לרוץ אחרי לקוחות בחוף, והמסעדות ימשיכו לספוג חשבונות פתוחים. כפי שסיכמה לינוי כהן: "הפוזה יקרה" – ולפעמים, המחיר נופל על הכתפיים הלא נכונות.