הצעד הדרמטי של הקו הירוק של הרכבת הקלה: גשר של 62 מטרים ישבית את התנועה

במבצע הנדסי מורכב יונף גשר במשקל 350 טון ובאורך 62 מטרים מעל שדרות רוקח בתל אביב כחלק מהקו הירוק שנבנה. בשל כך, הדרך תיסגר מה-16 באוקטובר בלילה ועד ליום אחרי - ה-17 באוקטובר, טרם כניסת שבת

משה כהן צילום: מעריב אונליין
גשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
גשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני
6
גלריה

במבצע הנדסי מורכב יונף קטע גשר במשקל של כ-350 טון ובאורך של כ-62 מטרים מעל שדרות רוקח בתל אביב, כחלק מפרויקט "הקו הירוק" של הרכבת הקלה. בשל מבצע הנפת הגשר, שדרות רוקח ייסגרו לתנועת כלי רכב מה-16 באוקטובר (יום חמישי) בשעה 1:00 לפנות בוקר עד ליום שישי, ה-17 באוקטובר בשעה 17:00.

בחברת נת"ע הבהירו, כי מאחר והעבודה אינה מוגדרת כפיקוח נפש, היא לא תתבצע בשבת והעבודות יסתיימו לפני כניסת השבת. עוד ציינו, כי מועד העבודות תואם עם גורמים נוספים, בהם עיריית תל אביב והמשטרה וממליצים להשתמש בדרכים חלופיות בעת סגירת ציר התנועה המרכזי לתנועת כלי רכב. "יהיו דרכים חלופיות, אבל עדיף להימנע מהגעה לאזור בכלי רכב פרטיים", הוסיפו בנת"ע.

עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני

הגשר שיונף מעל שדרות רוקח יחובר לחלקי הגשר שכבר עומדים משני צידי הדרך לאורך מאות מטרים. המקטע החדש יחבר את גני יהושע לגשר החוצה את האיילון ומתחבר למנהרת רוזנפלד שמערבית לנתיבי איילון.

האורך הכולל של גשר "גני יהושע", שחלקם ממנו כבר הוצבו ואשר חוצה את שדרות רוקח, עומד על כ-300 מטרים, רוחבו – 10.5 מטרים וגובהו – 20 מטרים. גשר "הקו הירוק" מורכב משלושה גשרים באורך מצטבר של כ-600 מטרים – מגבעת האוניברסיטה ועד לפארק הירקון. לצד מנהרת איבן גבירול (4.5 ק"מ) והגשר מעל פארק הירקון, הגשר נחשב לאחד מהאתגרים ההנדסים המורכבים של הפרויקט.

עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני

"הקו הירוק" של הרכבת הקלה, שאורכו כ-39 ק"מ יהיה עילי בראשון לציון, חולון, דרום תל אביב. מתחנת לוינסקי, התוואי יהיה תת קרקעי והוא יעבור בין היתר מתחת לרחוב איבן גבירול, שם הסתיימו עבודות כריית המנהרה. לאחר מכן, הקו יהיה שוב עילי ואז הוא יתפצל לשתי זרועות – לרמת החיל ולהרצליה.

עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב
עבודות על הגשר שיונף מעל שדרות רוקח בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני

"'הקו הירוק' מתוכנן כך שהוא אמור למקסם את המהירות של הנוסעים עליו. אחד הדרכים לעשות זאת, מתוך הלקחים שלנו מהעבר, זה בהפרדה של תנועות. זה אומר שבכל מקום, בו מוקם גשר או יהיה שיקוע, מפרידים בין תנועת רכבים ורכבת ומצמצמים כך את המפגשים בין רכבת קלה לבין כלי אחר. זה יאפר מהירות גבוהה יותר לרכבת", היא הסבירה.

הלקחים הם בעקבות "הקו האדום" של הרכבת הקלה, שמהירות הנסיעה במקטעים העיליים – בבבת ים, שדרות ירושלים ופתח תקווה – נמוכה יחסית. זאת, לעומת מהירות גבוהה הרבה יותר בתוואי התת-קרקעי.

תגיות:
הקו הירוק
/
הרכבת הקלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף