נמל התעופה רמון שנמצא בסמוך לאילת (מרחק של כ-18 קילומטרים מהעיר) הוא נמל התעופה השני בגודלו בישראל שמשתרע על כ-5000 דונם, ועל פניו, אמור להיות נמל תעופה בינלאומי. הנמל החליף את נמל התעופה הישן של אילת בשנת 2019 ולמעשה אמור היה להוות נמל תעופה בינלאומי של ממש. וככזה - פועלות בו חנויות דיוטי פרי, מסעדות, ועוד. אלא שבתקופת הזמן האחרונה, הנמל די שומם. הטיסות היחידות שיוצאות ונכנסות - הן מנתב״ג. טיסות יוצאות ונכנסות מחו״ל - אין.
בשנת 2019, חמשת היעדים הבין-לאומיים עם תנועת הנוסעים הכי גבוהה ביותר היו מוסקבה (27,868 נוסעים), בודפשט (25,380 נוסעים), ורשה (18,046 נוסעים), וינה (11,528 נוסעים) וקרקוב (11,292 נוסעים). וכעת? אפס. אין תנועה מחו״ל. כלל הטסים הינם טסי פנים.
לדברי רשות שדות התעופה, הסיבה לכך שאין טיסות יוצאות ונכנסות מחו״ל ולחו״ל היא מכיוון שאין תיירים שמגיעים לאילת בגלל המלחמה. מה שמעלה את השאלה - מה לגבי ישראלים שנוח להם לטוס לחו״ל דרך רמון, כמו למשל תושבי אילת והסביבה?
מערכת מעריב שהגיעה לנמל, מצאה נמל די שומם ועצוב. ניצלנו את הסיטואציה כדי לשאול את הטסים והשבים איך התחושות להגיע לנמל כזה: איתי, תושב המרכז: ״תשמע, זה מקשה עלי, הגעתי מיוון לאילת והחלפתי טיסה בנתב״ג . למה אני לא יכול פשוט לנחות מיוון ישירות ברמון? הרי זה נמל בינלאומי לא? כך מכרו לנו את הנמל הזה. מה בינלאומי פה?״
תייר צרפתי שהגיע עם משפחתו לאילת, מתבאס גם הוא: ״זה קשה, הלוואי שהיו טיסות ישירות לפריז. זה נמל חדש וגדול. למה לא עושים עם זה משהו?״. משפחה אילתית ששוחחנו איתה מעלה תהייה: ״למה הוציאו את נמל התעופה הישן מאילת אם ממילא כל הטיסות מרמון הן לתל אביב? מה עשינו בזה לעזאזל? חבל גם על ההשקעה בנמל החדש וגם על זה שהרסו את הישן והקשו על הדרך מאילת לנמל ולאילת מהנמל״.
רונן, נהג מונית אילתי: ״תשמע, לי זה נוח. אני נוסע לשם, אוסף תיירים (ישראלים לרוב) - נמל התעופה רחוק יחסית אז המחיר משתלם לי יותר מאשר בימים בהם הנמל היה בתוך העיר. לא רע לי. אבל אין ספק שנוכחות של תיירים זרים כבר כמעט ואין פה״.
אסף, נהג מונית שכל חייו גר ועבד בתל אביב, ובשנים האחרונות עבר לאילת: ״תשמע, כמי שבא מתל אביב, הסעתי לא אחת תיירים, באילת זה פשוט לא קיים. מסיע רק ישראלים ממקום למקום. לא שומע אנגלית, ואם כן - של ישראלים שעלו מארה״ב. תיירים אין פה. ואם יש - אני לא נתקלתי״.
"עיריית אילת דרך תאגיד התיירות מפעילים אירועי חורף מושכי קהל איכותיים ובשיתוף פעולה פורה עם משרד התיירות שמשווק ומפרסם, רשות שדות התעופה והתאחדות בתי המלון ניתן לחזור למספרי התיירים כפי שהיה בעבר ואף הגדלתם למרות אתגרי התקציב המדינה, יש לחשוב על חיבור וחיזוק הקשר בין נתב"ג לשדה התעופה רמון ולחשוב על תמריצים משמעותיים לחברות שיפעילו קווי תעופה בינלאומיים לשניהם יחדיו".