בשל עבודות הרכבת הקלה: הציר הראשי של תל אביב ייסגר ליומיים

שדרות רוקח ייסגרו לתנועת כלי רכב למשך כ-40 שעות בשל עבודות הנפת גשר עילי שמשקלו כ-350 טון. "'הקו הירוק' כולו ומערכת הגשרים בפרט הם אתגר הנדסי מורכב וייחודי בישראל", אמרה הממונה על ביצוע הפרויקט

משה כהן צילום: מעריב אונליין
הדמיות הגשרים של הקו הירוק של הרכבת הקלה ותחילת העבודות
הדמיות הגשרים של הקו הירוק של הרכבת הקלה ותחילת העבודות | צילום: דוברות נתע
2
גלריה

עומסי תנועה כבדים צפויים בצפון ובמרכז תל אביב בשל עבודות הנפת גשר עילי מעל שדרות רוקח בעיר, כחלק מפרויקט "הקו הירוק" של הרכבת הקלה. שדרות רוקח ייסגרו לתנועת כלי רכב למשך כ-40 שעות - החל מהלילה (רביעי) בשעה 23:00 ועד ליום שישי אחר הצהריים בשעה 17:00.

בחברת נת"ע התכוננו חודשים ארוכים לקראת המבצע ההנדסי המורכב של הנפת הגשר העילי של "הקו הירוק", שמשקלו כ-350 טון. במהלך הלילה יוצבו מנופי הענק משני צידי שדרות רוקח, ומחר בבוקר יחל מבצע הנפת הגשר באזור גני יהושע. לאחר מכן יתבצעו עבודות ריתוך וחיבור של מקטע הגשר שיונף לחלקי הגשר הקיימים והגשר יתחבר למנהרת רוזנפלד, מערבית לנתיבי איילון. אורך המקטע החדש מעל שדרות רוקח יהיה כ-60 מטרים והאורך הכולל של מקטעי הגשרים של "הקו הירוק" יגיע לכ-600 מטרים.

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה | צילום: דפנה טלמון

"הקו הירוק" של הרכבת הקלה צפוי להיפתח בחלקו בשנת 2028, ועד לשנת 2030 יפעל כל "הקו הירוק" שיחל בפאתי ראשון לציון ויימשך דרך חולון לדרום ומרכז תל אביב, ומשם בשתי זרועות - להרצליה ולאזור העסקים רמת החייל.

"הקו הסגול" של הרכבת הקלה, שכולו עילי ואשר מחבר בין בקעת אונו, דרך ציר אלוף שדה ודרך השלום ברמת גן וגבעתיים לדרום ומרכז תל אביב, אמור להתחיל לפעול בשנת 2028.

תגיות:
תל אביב
/
הקו הירוק
/
תל אביב יפו
/
רכבת קלה
/
נת"ע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף