המשלוח כלל כ-1700 פסים באורך 18 מטר כל אחד, במשקל כולל של כ-1,815 טון. כל קילומטר מסילה מורכב מ-114 פסים. תהליך הייצור והאספקה אורך כחצי שנה מרגע ההזמנה ועד הגעת הפסים לנמל חיפה. הפסים נפרקו בנמל באמצעות שני מנופים והועמסו על קרונות מטען של רכבת ישראל, לשינוע למחסני חומרי המסילה ברחבי הארץ. משם הם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית ולפרויקטים שבביצוע.
בישראל ישנם כיום יותר מ- 1,500 קילומטרים של מסילות רכבת, עליהם נוסעות מדי יום כ-700 רכבות נוסעים, לצד רכבות עבודה ומשא. אגף המסילה ברכבת ישראל מבצע בדיקות תקופתיות קפדניות באמצעות קרוניות מדידה מתקדמות, הממפות את תוואי המסילה באמצעות קרני לייזר וגלי אולטרסאונד, כדי להבטיח רמת בטיחות מרבית לנוסעים ולעובדים.