"עד עכשיו צרכנים שרצו לחייב הוראת קבע בבנק להבדיל מחיוב בכרטיס אשראי, חויבו פעמיים - גם הקמה של תשלום בהוראת קבע, וגם עמלה חודשית בחלק מהחברות". היא הוסיפה: "זה יכול להיות כמה עשרות אגורות, או כמה שקלים - אלה לא סכומים גבוהים לכל צרכן, אבל כשחברה גובה כמה עשרות אגורות מהרבה צרכנים כל חודש, זה יכול להגיע למיליונים של שקלים".
לדבריה של הסמנכ"לית, "לא נוכל לציין מי גבתה כמה, אבל זה היה הנוהג בחברות רבות בשוק התקשורת. הרעיון היה שזה היה להם מותר, והיה הבדל מאוד גדול בין הצרכנים שמעדיפים הוראת קבע או שלא יכולים לשלם בכרטיס אשראי, או שזו פשוט ההעדפה שלהם, לבין מי שמשלם בכרטיס אשראי".
היא הסבירה כי התקנות החדשות הוטלו בשל חוסר שיתוף פעולה מצד חברות התקשורת. "ביקשנו מהם לפתור את הדברים בצורה וולנטרית. משעה שהם לא עשו כן, קידמנו תקנות".
התקנות נכנסו לתוקף לפני עשרה ימים. "אתם כצרכנים לא אמורים לעשות שום דבר, פשוט לא תהיו מחויבים כלל על עמלת הוראת קבע. אם הן לא יטפלו בזה, אפשר להגיש תלונה למשרד התקשורת - אנחנו נטפל", הבטיחה בן פורת.