"אני צריך להגיע למקום העבודה שלי בחולון בשעה 8:00, אבל יוצא מהבית כבר בשעה 6:30 כדי לא להיתקע יותר משעה בפקק האין סופי במחלף לתל אביב ולדרום בכביש 471", התלונן תושב המתגורר באזור. "לעיתים גם בכבישים המובילים נוצרים עומסי תנועה כבדים".
דלריצ'ה הגדירה את המציאות שנוצרה כ"פלונטר תחבורתי", ודורשת שהמדינה תקצה משאבים רבים לתחבורה הציבורית ולעבודות תשתית, שעשויות להקל במעט על הנהגים. "זה כבר הפך לסיוט", היא אמרה ל"מעריב".
"עד שתהיה רשת רכבות קלות ומטרו יחלפו הרבה שנים. קיימת בנייה מואצת ביישובי בקעת אונו שתביא לתוספת משמעותית של תושבים וכלי רכב פרטיים", היא אמרה. "נהגים רבים היו רוצים לעבור לאוטובוסים, אבל אין חלופות ראויות - והם נאלצים להיתקע בצוואר בקבוק תחבורתי".
דרליצ'ה פועלת בכל דרך אפשרית בניסיון להביא להקלת העומסים הכבדים בכביש 471 ובכבישים המובילים אליו, והמחישה את הסחבת ארוכת השנים ביישום תוכניות שהיו עשויות להקל על הנהגים: "כביש 289, שנסלל בגני תקווה ואמור להגיע עד לצומת זרובבל, עדיין לא נסלל בגת רימון ובכפר מע"ש, ששייכים למועצה האזורית דרום השרון בשל היעדר תקצוב. בגני תקווה ביצענו את התוכנית של סלילת הכביש, אבל בהמשך, באזור גת רימון ובכפר מע"ש לא מתבצעות עבודות. מדובר בפרויקט שהחל לפני 12 שנים! אני מקווה שסוף סוף יהיה תקצוב והעבודות יימשכו והכביש יגיע עד לצומת זרובבל".
דלריצ'ה סיפרה על מחדל נוסף בשל היעדר תקצוב מצד המדינה: "יש בקשה להקמת גשר שיעבור מעל כביש 471 ויחבר בין קריית אונו וגני תקווה לפתח תקווה, אבל גם התוכנית הזו לא יצאה אל הפועל". היא דרשה לקדם את שני הפרויקטים ובמקביל לפעול למציאת פתרונות יעילים לתגבור התחבורה הציבורית.
מסקר שערכה עיריית גני תקווה לפני הפקת הפיילוט עלה כי כ-93% מתושבי גני תקווה עובדים מחוץ לעיר ו-50% מהם עובדים על תוואי הרכבת הקלה, כך שעבורם השימוש בקו 75 לתחנת הרכב במקום ברכב פרטי הוא פתרון אופטימלי.
על פי דוח של ארגון "15 דקות", שבחן את הרגלי השימוש של תושבי ישראל בתחבורה ציבורית בדרך אל תחנות הרכת הקלה, מספר התיקופים החודשי בקו 75 בגני תקווה אל הרכבת הקלה היה גבוה במיוחד, כאשר יותר מ-700 נסיעות בחודש נעשות בכל כיוון והקו משרת כ-6,500 נוסעים שונים מדי חודש.
דרליצ'ה טענה בעקבות הפיילוט כי יש להעביר סמכויות ממשרד התחבורה לרשויות המקומיות בתחום התחבורה: "אני יודעת הכי טוב מה הצרכים של התושבים בגני תקווה ולאן הם צריכים לנסוע, וזה קורה גם ברשויות מקומיות נוספות. שכל עיר תקבל את הסמכות והמשאבים לתחבורה הציבורית, כי ראשי הערים יודעים הכי טוב מה הצרכים של התושבים".
עוד אמרה: "חייבים לתגבר את תדירות האוטובוסים ולהאיץ יצירת מערכת הסעת המונים יעילה, כדי שלתושב תהיה בבוקר חלופה לרכב הפרטי. אני יושבת עם משרד התחבורה וחברת מטרופולין, יש מחסור בנהגי אוטובוסים - והמדינה צריכה לפתור את זה. גם ישבתי עם חברת תבל המפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה והצעתי לתגבר את הקישוריות של שאטלים ואוטובוסים לתחנות הרכבת. יש מספיק מקום ברכבות וצריכים ליצור הגעה מהירה. התחושה היא של פלונטר ומצב חירום תחבורתי".
בינתיים, עומסי התנועה הכבדים במחלף בכביש 471 לכביש 4 דרום לאשדוד ולתל אביב נמשכים, לנוכח מספר מועט של נתיבי נסיעה שיוצרים "צוואר בקבוק" שעלול להגיע לקילומטרים בשעות הלחץ. במשרד התחבורה אמרו בתגובה לפניית "מעריב" אודות העומסים הכבדים ב-471 כי יש לפנות לחברת נתיבי ישראל אבל הפינג פונג נמשך, כאשר בחברת נתיבי ישראל טענו שהם זרוע מבצעת ויש לפנות למשרד התחבורה.