השינוי החל לאחר מתקפת ה־7 באוקטובר 2023. התקיפות מתימן סגרו בפועל את הגישה לנמל אילת ומנעו בין היתר מאניות המשלוחים החיים הענקיות מאוסטרליה להגיע לישראל דרך הים האדום. במקביל, בנמל אשדוד לא היה במשך תקופה ממושכת וטרינר מוסמך, תנאי חיוני לפריקת בעלי חיים. מחדל זה, מציינים בארגון, הפך את אשדוד לבלתי שימושית עבור המשלוחים החיים וגרם להסבת התנועה כולה לחיפה.
תושבי חיפה ממשיכים להתלונן על הזיהום והסירחון, אך לדבריהם לא נרשמים שינויים או פתרונות מצד הרשויות. מרב כהן, תושבת העיר, מתארת בכעס את המצב: "אני נדהמת שזו עדיין הפרקטיקה המותרת. הנוף שמול עיני ילדיי כולל משאיות עמוסות בחרא ובעלי חיים תמימים ודחוסים, הריח בלתי נסבל והסבל שלהם מול עיניהם. איך אפשר להמשיך להיחשף להתעללות כזו מדי יום? זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת."
על פי נתוני "ישראל נגד משלוחים חיים", המגבלות האזוריות יצרו קריסה כמעט מוחלטת של הסחר בין אוסטרליה לישראל. בשנת 2023, שנת סחר כמעט מלאה, אוסטרליה סיפקה 25.6% מהעגלים שיובאו לישראל לשחיטה למאכל ו־24.9% מהטלאים. בשנת 2025 צנחו הנתונים ל־3.8% בלבד בעגלים ולאפס מוחלט בטלאים מאוסטרליה, שהוחלפה ע"י פורטוגל כמקור הייבוא העיקרי של המשלוחים.
אבל אפילו שתי האוניות הבודדות שהצליחו לצאת מאוסטרליה, תוך עיקוף יבשת אפריקה והכפלת אורך המסע, הגיעו בסופו של דבר לחיפה. השנה הצטרפה גם אורוגוואי לייצוא בעלי חיים לישראל, מסע ארוך אף יותר מהמסלול האוסטרלי, שבסיומו מגיעים בעלי חיים מזוהמים ומכוסים בצואה. גם במקרה זה, כל האוניות הגיעו לחיפה בלבד.
מרבית האוניות הן ישנות, מתחזקות גרוע ומזהמות. שוב ושוב נרשמות תקלות בזמן עגינה בחיפה, המעידות על תחזוקה לקויה. במהלך כל פריקה, עשרות משאיות עמוסות בעלי חיים מגיעות כשבעלי החיים מותשים, מלוכלכים ומעלים סירחון כבד ברחבי העיר בדרכן למתקני הסגר. הסירחון, מציינים בארגון, מהווה מטרד סביבתי ומשיכת זבובים ידועה, עוד לפני שהוזכרו מקרים מתועדים של גופות עגלים וטלאים שהושלכו לים במהלך המסע ונפלטו לחופי הצפון.